5 – 6 gadus vecu bērnu stāstītprasmes sekmēšana pedagoģiskā procesā pirmsskolā
Author
Pavličenko, Elīna Elizabete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Elīnas Elizabetes Pavličenko bakalaura darba temats ir “5 – 6 gadus vecu bērnu stāstītprasmes sekmēšana pedagoģiskā procesā pirmsskolā” Stāstītprasme, ir prasme secīgi un diezgan precīzi atstāstīt notikumu, stāstu, pasaku. Šī prasme palīdz bērnam labāk iekļauties sabiedrībā, kā arī noder visā cilvēka dzīvē, šo prasmi ir jāizmanto, gan kā pusaudzim mācību procesā, gan kā pieaugušajam darba vajadzībās. Tāpēc ir svarīgi šo prasmi kvalitatīvi attīstīt jau pirmsskolas vecumā, kad ir attiecīgais sensitīvais periods. Lai sekmētu bērnu stāstītprasmi pirmsskolā tiek izmantoti dažādi paņēmieni. Lai apguves process būtu pilnvērtīgs ir svarīgi, lai šie paņēmieni būtu atbilstoši bērnu vecumposmam, spējām un interesēm. Darba mērķis ir teorētiski apskatīt un praktiski izvērtēt 5 – 6 gadus vecu bērnu stāstītprasmes sekmēšanas iespējas pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Bakalaura darbs sastāv no trīs daļām, kurā: Pirmajā daļā tiek apkopota teorētiskā informācija par bērnu fizisko, psihisociālo un valodas attīstību. Otrajā daļā tiek apskatīta stāstītprasmes sekmēšanas iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā process. Trešajā daļā tiek veikts praktisks pētījums par stāstīprasmes sekmēšanas iespējām pirmskolas pedagoģiskajā procesā ņemot vērā pedagogu aptaujā iegūtās atbildes par stāstītprasmes sekmēšanu pedagoģiskā procesā. Lappušu skaits: 65 Literatūras avoti: 34 Pielikumi: 13 Atslēgas vārdi: Stāstītprasme, bērni, 5 – 6 gadi, valoda, stāstītprasmes veicināšana, sižetiskie attēli. Elīnas Elizabetes Pavličenko promoting the narrative skills of 5 - 6 year olds through a pedagogical process in pre-school. Narrative skills is the ability to tell an event, a story, a fairy tale sequentially and quite accurately. This skill helps the child to fit better in society and it is useful throughout human life,this skill must be used, both as a teenager in the process of learning and as an adult with work needs.Therefore, it is important to qualitatively develop the skill already at preschool age, when is the relevant sensitive period. In order to improve childrens narrative skills in preschool, various techniques are used. In order for the learning process to be complete, it is important that these techniques correspond to the childrens age, ability and interests. The aim of the work is to examine and evaluate which are the most productive methods for 5-6 year old children in teaching process of narrative skills in preschool. The bachelors thesis consists of three parts which: The first part gathers theoretical information about childrens physical, psychosocial and language development. In the second part, the preschool pedagogical process of the possibility of success in narratice skills is highlighted. In the third part, a survey is conducted on the possibility of success in narrative skills in the preschool educational process, parents questionnaires, childrens interviews, or knowledge of childrens literary interests and data collection are also conducted. Page count: 66 Literature sources: 34 Appendices: 13 Key words: narrative skills, child`s, 5 – 6 old childrens language, narrative skills promotion, story images.