Pedagoģiskās darbības paņēmieni skolēnu emocionālās vardarbības novēršanā 1.klasē
Author
Zunda-Kaņepe, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums “ Pedagoģiskās darbības paņēmieni skolēnu emocionālās vardarbības novēršanā 1. klasē un tās darba autore ir Latvijas Universitātes studente Madara Zunda-Kaņepe. Darba vadītāja Dr. psych. Tija Zīriņa. Darba mērķis ir pētīt emocionālās vardarbības izplatību 1.klasē un noteikt pedagoģiskās darbības, lai novērstu bērnu emocionālo vardarbību 1.klasē. Darbs sastāv no divām daļām. Darba pirmajā daļā tika salīdzināti dažādi literatūras avoti par bērna vecumposma attīstību, emocionālo un sociālo attīstību un raksturota emocionālā vardarbība, tika pētīta literatūras avotu informācija par emocionālās vardarbības novēršanas iespējas 1.klasē. Darba otrajā daļā tika novērtēta emocionālā vardarbība 1.klasē atbilstoši izvirzītiem kritērijiem un balstoties uz skolēnu aptaujas rezultātiem. Tika izvēlētas metodes un veikta izmēģinājuma darbība, lai noskaidrotu, vai teorētisko atziņu pielietojums praksē spēj samazināt emocionālo vardarbību 1.klasē. Kvalifikācijas darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas, secinājumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta, pielikuma. Darba kopējais apjoms 69 lappuses, 22 attēli, 4 tabulas, 33 literārie avoti un 5 pielikumi. Atslēgas vārdi: emocionālā vardarbība; mobings; bulijings. The title of the bachelor's work is "Methods of pedagogical activity in the prevention of emotional violence of students in the 1st grade" and the author of the work is a student at the University of Latvia, Madara Zunda-Kanepe. Supervisor: Dr. psych. Tija Zirina. The aim of the work is to study the spread of emotional violence in the 1st grade and to determine pedagogical actions to prevent emotional violence of children in the 1st grade. The work consists of two parts. In the first part of the work, various literature sources were compared on the emotional and social development of the child in the age stage and emotional violence was characterized, the information of the literature sources on the possibilities of prevention of emotional violence in the 1st grade was studied. In the second part of the work, emotional violence in the 1st grade was evaluated according to the set criteria and based on the results of the student survey. Methods were chosen and a pilot activity was carried out to find out whether the application of theoretical knowledge in practice is able to reduce emotional violence in the 1st grade. The qualification work consists of the theoretical and empirical part, conclusions, list of used literature and sources, appendix. The total volume of the work 69 pages, 22 pictures, 4 tables, 33 bibliographical entries and 5 attachments. Key words: emotional violence, mobbing, bullying.