Show simple item record

dc.contributor.advisorLāce, Ingūna
dc.contributor.authorGulbe-Mauriņa, Agneta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-10T02:02:05Z
dc.date.available2022-12-10T02:02:05Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90895
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61471
dc.description.abstractBakalaura darba temats: 3-4 gadīgu bērnu saudzējošas attieksmes pret dabu veidošanās Eko skolā. Bakalaura darba mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt 3-4 gadīgu bērnu saudzējošas attieksmes pret dabu veicinošus pedagoģiskos nosacījumus Eko pirmsskolā. Darba uzdevumi: 1) Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas teoriju atziņas par saudzējošas attieksmes pret dabu veidošanās iespējām vecmposmā no 3-4 gadiem. 2) Analizēt teorētiskās atziņas un metodiskos materiālus par Eko skolas darbību. 3) Praksē izmēģināt un analizēt saudzējošas attieksmes pret dabu veicinošus pedagoģiskos nosacījumus 3-4 gadīgiem bērniem Eko pirmsskolā. Bakalaura darbs sastāv no ievada, divām galvenajām nodaļām un to apakšnodaļām, secinājumiem par literatūras teorētisko analīzi un autores pētījuma praktisko daļu, izmantotās literatūras saraksta un pielikumiem. Darba pirmajā nodaļā apkopota literatūras teorētiskā analīze par jaunākā pirmsskolas vecumposma bērnu attīstības iespējām, to saudzējošas attieksmes veidošanas nosacījumiem un veicināšanas iespējām pret dabu. Darba otrajā nodaļā veikta Eko skolu teorētiskā analīze, kas attiecināma uz pirmsskolas darbību, autores pedagoģiskais vērojums un izmēģinājuma darbība, lai noskaidrotu saudzējošas attieksmes veidošanas un veicināšanas iespējas pret dabu 3-4 gadīgiem bērniem Eko pirmsskolā. Pētījumā tika konstatēts, ka 3-4 gadīgu bērnu saudzējošas attieksmes pret dabu veidošanās Eko pirmsskolā ir sekmīgāka, jo tās mērķtiecīgi veidotā vide, pārraudzības un izvērtēšanas procesa plānošana un īstenošana ar eko padomes atbalstu, sniedz iespēju arī jaunākā pirmsskolas vecumposma bērniem iesaistīties un veidot saudzējošu attieksmi un paradumus pret dabu, ieviešot savā ikdienā un sadzīvē dabai draudzīgas un viegli realizējamas alternatīvas. Bērnu izpratni, iepazīstinot tos ar uzvedību dabā, kaitniecīgas rīcības sekām un/vai novēršanu tajā, būs sekmīgāka ar dažādu iedvesmojošu un pozitīvu pasaku, animācijas, dzīvnieku tēlu starpniecību. Sižeta lomu rotaļu centrā piedāvājot netipiskas tēmas, kas saistītas ar dzīvniekiem, dabu, uzvedību un rīcību tajā u.tml., paplašina bērnu pieredzi, vārdu krājumu, veicina saskarsmes un empātijas jūtu veidošanos. Saudzējošas attieksmes pret dabu un tās resursiem nostiprināšanos paradumu attieksmē, sekmē bērnu veidotas atgādnes/piktogrammas, kas obligāti balstītas uz pašu pārbaudītiem faktiem, eksperimentiem un jauniegūto pieredzi, tādējādi gūstot pārliecību par savas rīcības nepieciešamību, arī pareizu darbu secību, un ieviešanu savā ikdienā. Darbs sastāv no 92 lapas pusēm, kas ietver 6 tabulas, un 24 attēlus, darbam izmantoti 36 literatūras un 13 interneta avoti, pievienoti 6 pielikumi. Atslēgas vārdi: attieksme, dabas saudzēšana, pirmsskola, Eko skola
dc.description.abstractThe topic of the bachelor paper: The development of a respectful attitude towards nature in 3-4 year old children formation of environmental protection of nature in Eco-School. The goal of the bachelor paper: The overall aim of this study is to investigate theoretically and practically the pedagogical conditions for a respectful attitude towards nature of 3-4 year old children in an Eco pre-school. The tasks of the paper: 1) To analyse the theories of pedagogy and psychology on the possibilities of forming a respectful attitude towards nature at the age 3-4 years. 2) Analyse the theoretical and methodological material on Eco-schools. 3) To test and analyse in practice the pedagogical conditions for a respectful attitude towards nature for 3-4 year old children in Eco Preschool. This research consist of an introduction of two main chapters and their subchapters, conclusions on the theoretical analysis of the literature and the practical part of the author’s research, the list of used literature and attachments. The first chapter of the paper summarises the theoretical analysis of the literature on the possibilities of the development of younger pre-school children, the conditions for their development and the possibilities for fostering respectful attitudes towards nature. The second chapter of the thesis is a theoretical analysis of Eco-Schools as applied to pre-school activities, the author’s pedagogical observation and experimental activity to find out the possibilities of developing and promoting respectful attitude towards nature in 3-4 year old children in Eco-Schools. The study found that the Eco Preschools is more successful in developing nature-friendly attitudes in 3-4 years olds because its purposeful environment, planning and implementation of the monitoring and evolution process with the support of the Eco Council, enables also younger/middle preschool children to engage and develop nature-friendly attitudes and habits by introducing nature-friendly and easy to implement alternatives into their daily life and everyday life. Children’s understanding of behaviour in nature, the consequences of harmful nature, the consequences of harmful behaviour and/or how to avoid it, will be enhanced through a variety of inspiring and positive fairy tales, animations and animal characters. By offering atypical themes related to animals, nature, behaviour and actions in nature, etc. At the centre of the role-play, children’s experience and vocabulary will be broadened, and feelings of communication and empathy will be fostered. Children’s habitual attitudes towards nature and its resources are reinforced by reminders/pictograms, necessarily based on their own verified facts, experiments and new experiences, thus gaining confidence in the necessity of their actions, including the correct sequence and implementation in their daily lives. The work consist of 92 pages, which include 6 tables, and 24 figures, the work contai
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectattieksme
dc.subjectdabas saudzēšana
dc.subjectdabas saudzēšana
dc.subject3-4 gadīgi bērni
dc.subjectEko skola
dc.title3-4 gadīgu bērnu saudzējošas attieksmes pret dabu veidošanās EKO skolā
dc.title.alternativeThe development of a respectful attitude towards nature in 3-4 year old children formation of environmental protection of nature in EcoSchool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record