Show simple item record

dc.contributor.advisorĀboltiņa, Līga
dc.contributor.authorVītoliņa, Diāna Sigita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-10T02:02:08Z
dc.date.available2022-12-10T02:02:08Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90907
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61481
dc.description.abstractBakalaura darba tēma: Pedagoģiskie paņēmieni 1,5 – 2 gadu vecu bērnu sociālās adaptācijas sekmēšanā pirmsskolas izglītības iestādē Darba autors: Diāna Sigita Vītoliņa Darba vadītājs: dr.paed. docente Līga Āboltiņa Pētījuma mērķis: izzināt un sekmēt 1,5 – 2 gadu vecu bērnu sociālo adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē. Darba uzdevumi:  izzināt teorētiskās nostādnes par 1,5 – 2 gadu vecu bērnu sociālo adaptēšanos pirmsskolas izglītības iestādē;  apzināties, kā sekmēt 1,5 – 2 gadus vecu bērnu sociālo adaptāciju;  apkopot iegūto informāciju par tematu;  veikt bērnu sākotnējo izpēti pirmsskolas izglītības iestādē;  izveidot pedagoģisko paņēmienu kopu un veikt tās aprobāciju;  izveidot iegūto rezultātu analīzi. Bakalaura darbs sastāv no teorijas un empīriskās daļas. Teorijas daļā analizēti dažādi autori par sociālās adaptācijas jēdziena skaidrojumu, 1,5 – 2 gadu vecu bērnu pedagoģiski psiholoģisko raksturojumu, apkopoti dažādi sociālās adaptācijas kritēriji, tāpat pētīta arī vecāku iesaistes nozīmība sociālās adaptācijas procesā, kā arī apzināti pedagoģiskie paņēmieni sociālās adaptācijas sekmēšanā. Teorijas daļa balstīta uz I.Puškareva, Ē.Kalvāna, Ž.Piažē, I.Stangaines, D.Dzinteres, B.Vikmanes u.c. autoriem. Darba empīriskajā daļā tika veikta bērnu sākotnējā izpēte, veikts bērnu individuālais raksturojums, veikta pedagoģisko paņēmienu plāna izveide un aprobācija, kā arī atkārtota bērnu izpēte un iegūto datu analīze. Empīriskās daļas rezultāti apstiprināja izvirzīto hipotēzi - 1,5 – 2 gadu vecu bērnu sociālās adaptācijas procesu pirmsskolā, veiksmīgi iespējams veikt, ja tiks izvēlēti atbilstoši pedagoģiskie paņēmieni. Atslēgas vārdi: sociālā adaptācija, pedagoģiskie paņēmieni, pirmsskola, labizjūta. Bakalaura darba apjoms: 52 lapasspuses, 5 tabulas, 30 literatūras avoti, 3 pielikumi.
dc.description.abstractBachelor’s degree job theme: Pedagogical techniques for promoting the social adaptation of 1,5 – 2 year – old children in a preschool educational institution Bachelor’s degree job author: Diāna Sigita Vītoliņa Bachelor’s degree job leader: dr.paed. docente Līga Āboltiņa Objektives of the research: to find out and promote the social adaptation of 1,5 – 2 year – old children in a preschool educational institution Tasks:  Learn the theoretical principles of social adaptation of 1,5 – 2 year – old children in a preschool educational institution;  Learn how to promote the social adaptation of 1,5 – 2 year – old children;  Summarizing the obtained information about the theme;  Carry out preliminary research of children in a preschool educational institution;  Create a set of pedagogical techniques and carry out its approbation;  Create an analysis of the obtained results. The bachelor’s thesis consists of a theory and an empirical part. The theory part analyzes various authors on the explanation of the concept of social adaptation, pedagogical and psychological characteristics of 1,5 – 2 year – old children, various social adaptation criteria were collected, the importence of parents involment in the social adaptation process was also studied, as well as deliberate pedagogical techniques in promoting social adaptation. The theory part is based on the authors of I.Puškarevs, Ē.Kalvāns, Ž.Piažē, I.Stangaine, D.Dzintere, B.Vikmane and more. In the empirical part of the job, the initial research of children was carried out, the individual characteristics of children were carried out, the creation and approbation of a plan of pedagogical techniques was carried out, as well as repeated research of children and analysis of the obtained data. 4 The results of the empirical part confirmed the hypothesis that the process of social adaptation of 1,5 – 2 year – old children in preschool can be successfully carried out if appropriate pedagogical techniques are chosen. Keywords: social adaptation, pedagogical techniques, preschool, well-being. Bachelor’s degree job dimensions: 52 pages, 5 tables, 30 literature sources, 3 appendices.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectsociālā adaptācija
dc.subjectpedagoģiskie paņēmieni
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectlabizjūta
dc.titlePedagoģiskie paņēmieni 1.5 - 2 gadu vecu bērnu sociālās adaptācijas sekmēšanā pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativePedagogical techniques for promoting the social adaptation of 1.5 - 2-year-old children in a preschool educational institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record