Bērnu sadarbības prasmju veidošanās vecākajā vecumposmā
Author
Zvaigznīte, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs tika izstrādāts par tēmu ” Bērnu sadarbības prasmju veidošanās vecākajā vecumposmā”. Pētījuma mērķis: Noteikt bērnu sadarbības prasmju veidošanās paņēmienu efektivitāti vecākajiem pirmsskolas vecuma bērniem. Hipotēze: Bērnu sadarbības prasmes veidosies sekmīgāk, ja pedagoģiskajā procesā izmantos rotaļas (lomu, kustību, radošās rotaļas) sadarbības prasmju sekmēšanai. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā bija pētīta un analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par sadarbības prasmju veidošanos un veicināšanas iespējām vecākajā vecumposmā. Bakalaura darba praktiskajā daļā tika izstrādāts pētījuma plāns, izvēlētas izpētei nepieciešamās metodes. Pedagoģiskā novērošana un pedagoģiskā darbība. Pētījumā piedalījās 23 vecākā pirmsskolas vecuma (6-7 g. v.) grupas bērni. Tika izstrādāti sadarbības prasmju veidošanās līmeņa novērošanas kritēriji, veikts bērnu sadarbības prasmju līmeņa novērtējums un apstrādāti iegūtie rezultāti. Bērnu sadarbības prasmju veicināšanai tika izstrādāts plāns. Izvēlēti veicināšanas līdzekļi un uzdevumi, iekļaujot ikdienas ritmā lomu rotaļas, kustību rotaļas, radošās rotaļas u.c. rotaļas sadarbības veicināšanai. Tika atkārtoti veikts sadarbības prasmju novērtējums, apstrādāti pētījuma rezultāti un izdarīti secinājumi. Pēc izstrādātā pētījuma rezultātiem var secināt, ka pētījuma mērķis ir sasniegts. Pētījuma beigās bērnu sadarbības prasmju līmenis ir kļuvis augstāks, izmantojot sadarbības prasmju veicinošas metodes un līdzekļus pedagoģiskajā darbā pirmsskolā. Atslēgas vārdi: BĒRNS, SADARBĪBA, MIJIEDARBĪBA, KOMUNIKĀCIJA, VALODA, DROŠĪBA, PIEKLĀJĪBA, ROTAĻA, KUSTĪBU ROTAĻA, LOMU ROTAĻA, RADOŠĀ ROTAĻA, PIEREDZE, ZINĀŠANAS, PRASMES. Bakalaura darba apjoms: 51 lpp., 4 attēli, 7 tabulas, 28 literatūras avoti. The bachelor's thesis was developed on the topic "Development of children's cooperation skills in the older age". The purpose of the study: To determine the effectiveness of the methods of developing children's cooperation skills for older preschool children. Hypothesis: Children's cooperation skills will develop more successfully if games (role, movement, creative games) are used in the pedagogical process to promote cooperation skills. The work consists of two parts - theoretical and practical part. In the theoretical part, the pedagogical and psychological literature on the development of cooperation skills and promotion opportunities in the older age group was studied and analyzed. In the practical part of the bachelor thesis, a research plan was developed, the necessary methods for research were chosen. Pedagogical observation and pedagogical activity. 23 children of the older preschool age group (6-7 years old) participated in the study. Criteria for monitoring the level of cooperation skills development were developed, assessment of the level of children's cooperation skills was carried out and the obtained results were processed. A plan was developed to promote children's cooperation skills. Promotion means and tasks have been selected, including role plays, movement games, creative games, etc. in the daily rhythm. games to promote cooperation. Assessment of cooperation skills was repeated, research results were processed and conclusions were drawn. According to the results of the developed study, it can be concluded that the aim of the study has been achieved. At the end of the study, the level of children's cooperation skills has become higher, using methods and means promoting cooperation skills in pedagogical work in preschool. Keywords: CHILD, COOPERATION, INTERACTION, COMMUNICATION, LANGUAGE, SAFETY, POLITENESS, PLAY, MOVEMENT PLAY, ROLE PLAY, CREATIVE PLAY, EXPERIENCE, KNOWLEDGE, SKILLS. Volume of bachelor thesis: 51 pages, 4 pictures, 7 tables, 28 literature sources.