Literārie darbi – līdzeklis tikumisko vērtību izpratnes veidošanai vecākā pirmsskolas vecuma bērniem
Author
Krūmiņa, Signe
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Signe Krūmiņa Bakalaura darba tēma: Literārie darbi – līdzeklis tikumisko vērtību izpratnes veidošanai vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Bakalaura darba mērķis – teorētiski izzināt, analizēt un praktiski pārbaudīt iespējas, kā literāro darbu izmantošana pedagoģiskajā procesā sekmē izpratni par tikumiskajām vērtībām. Darbs sastāv no divām nodaļām – literatūras analīze un empīriskā pētījuma. Pirmajā nodaļā analizēta literatūra par tikumiskajām vērtībām, tikumisko vērtību izpratnes veidošanos vecākā pirmsskolas vecuma bērniem, ja mācību procesā izmanto literāros darbus. Teorētiski tika noskaidrots, ka literārie darbi sekmē izpratni par tikumiskajā vērtībām, ja tiek izvēlēti daudzveidīgi literārie darbi, ja darbi tiek piemēroti bērna vecumposma attīstības īpatnībām un interesēm. Izvēlētajam darbam jābūt pamācošam, jāveicina tikumiskā izpratne. Otrajā nodaļā veikts empīriskais pētījums. Tajā izpētīts un pierādīts, ka tikumisko vērtību izpratnes veidošanos iespējams sekmēt, ja tiks atlasīti daudzveidīgi literārie darbi un pēc literāro darbu izlasīšanas, tiks organizētas pārrunas ar bērniem, kā arī tiks ievērotas vecumposma attīstības īpatnības. Darba apjoms: 50 lappuses, 19 attēli, 5 tabulas un 58 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: literārie darbi, vecākā pirmsskolas vecuma bērni, vērtības, tikumi, izpratne. The author : Signe Krumina Bachelor's thesis: Literary works are a means of developing the understanding of moral values for children of older preschool age. The aim of the bachelor thesis is to theoretically find out, analyze and practically test the possibilities of how the use of literary works in the pedagogical process contributes to the understanding of moral values. The work consists of two chapters - literature analysis and empirical research. The first chapter analyzes the literature on moral values, the formation of understanding of moral values in older preschool children, if literary works are used in the learning process. Theoretically, it was found that literary works contribute to the understanding of moral values, if diverse literary works are chosen, if the works are applied to the peculiarities and interests of the child's age stage development. The chosen work should be instructive, promote moral awareness. In the second chapter, an empirical study is carried out. It has been researched and proven that it is possible to promote the formation of understanding of moral values if diverse literary works are selected and after reading the literary works, discussions with children will be organized, as well as the peculiarities of the development of the age stage will be observed. Work volume: 50 pages, 19 images, 5 tables and 58 literature sources. Key words: literary works, older preschool children, values, virtues, understanding.