Rotaļa kā 2 -3 gadus vecu bērnu pašapziņas sekmētāja
Author
Vilka, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors: Anete Vilka. Bakalaura darba nosaukums: Rotaļa kā 2-3 gadus vecu bērnu pašapziņas sekmētāja. Bakalaura darba mērķis teorētiski un praktiski pētīt 2-3 gadus vecu bērnu pašapziņas veicināšanu izmantojot rotaļu. Mērķa īstenošanai tiek izvirzīti sekojoši uzdevumi: 1. Analizēt un izpētīt pedagogu un psihologu atziņas par pašapziņu, un tās veicināšanu bērniem; 2. Izzināt rotaļas iespējas bērna pašapziņas veicināšanai; 3. Veikt pašapziņas attīstības veicināšanu praktiskā pētījumā; 4. Pētījumā iegūto datu analīze. Teorētiskajā daļā darba autore balstās uz V. Romenkovas, D. Dzintere, I. Stangaines, I. Puškarevs, V. Golubeva, A. Špona, G. Bolotovskis un citu autoru atziņām, kas pēta rotaļas labvēlīgo ietekmi uz bērna pašapziņas veicināšanu. Empīriskajā pētījumā darba autore veic bērnu novērojumu, izvirza 6 kritērijus vadoties pēc teorētiskajā daļā pētītajiem autoriem. Pēc izvirzītajiem kritērijiem, darba autore pēta kā rotaļas, var veicināt bērnu pašapziņu. Bakalaura darbam izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies. Rotaļa, ja to vada pedagogi atbilstoši bērnu vecumposma iezīmēm, un pielietos atbilstošās metodes, tad bērna pašapziņa vairosies. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un empīriskās daļas. Darba apjoms: 54 lappuses, 3 tabulas un 10 attēli. Bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits: 30 Author of bachelor thesis: Anete Vilka Title of bachelor thesis: Play as a promoter of self-confidence of 2-3-year-old children. The aim of the bachelor thesis is to theoretically and practically study the promotion of self-confidence of 2-3-year-old children using play. The following tasks are set for the implementation of the goal: 1. Analyze and study the knowledge of pedagogues and psychologists about self-confidence and its promotion in children; 2. Explore the possibilities of play to promote the child's self-confidence; 3. Veikt pašapziņas attīstības veicināšanu praktiskā pētījumā; 4. Analysis of the data obtained in the study. In the theoretical part, the author is based on V.Romenkova, D.Dzintere, I.Stangaine, I.Puškarev, V.Golubeva, A.Špona, G.Bolotovskis and the findings of other authors who study the beneficial effects of play on promoting a child's self-confidence. In the empirical study, the author of the work observes children, sets the 6 criteria based on the authors studied in the theoretical part. According to the set criteria, the author of the work studies how play can promote children's self-confidence. The hypothesis proposed for the bachelor thesis has been confirmed. Play, if it is led by educators according to the characteristics of the children's age, and appropriate methods are used, then the child's self-confidence will increase. The bachelor thesis consists of two parts: theoretical and empirical part. Work volume: 54 pages, 3 tables and 10 images.