Rotaļu izmantošana skaņu izrunas sekmēšanai 3.dzīves gadā
Автор
Plūme, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba “Rotaļu izmantošana skaņu izrunas sekmēšanai 3.dzīves gadā” mērķis ir izzināt rotaļu izmantošanas iespējas skaņu izrunas attīstības sekmēšanā 3.dzīves gadā. Bakalaura darbs ir rakstīts, lai pārbaudītu hipotēzi vai rotaļas sekmēs skaņu izrunas attīstību 3.dzīves gadā, ja: -tiks īstenotas rotaļas, kas atbilst bērnu vecumam, rada bērnos pozitīvas emocijas; -veicina elpošanas regulēšanu runas laikā un skaņu izrunu; -pedagogs rotaļājas kopā ar bērniem, sniedz savu paraugu rotaļu darbību veikšanai. Darba autore: Līga Plūme Darba teorijas daļā ir analizēta zinātniskā literatūra par bērnu runas attīstību agrā bērnībā, kā arī apkopotas teorētiskās atziņas par rotaļas nozīmi bērna attīstībā un skaņu izrunas sekmēšanā. Empīriskajā pētījumā tika 1) veikta bērnu skaņu izrunas izvērtēšana pētījuma sākumā; 2) organizēta bērnu skaņu izrunas veicinošu rotaļu spēlēšana un vingrinājumu izpilde; 3) veikta atkārtotu bērnu skaņu izrunas izvērtēšana pētījuma beigās, kā arī 4) izstrādāti secinājumi un priekšlikumi. Pētījuma rezultāti rāda, ka apstiprinās hipotēzes pieņēmumi. Lai sekmētu bērnu skaņu izrunu – pedagogam ir jāizvēlas bērna interesēm atbilstošas rotaļas, kas saistītas ar runāšanu un rosina vēlmi izteikties, jāveic artikulācijas aparāta muskulatūru nostiprinoši vingrinājumi, tiks izspēlētas pirkstiņrotaļas, jārada pozitīva un patīkama vide ap bērnu, jāraisa bērnos pozitīvas emocijas ar savu piemēru. Vecākiem mājas apstākļos jāsarunājas ar savu bērnu šādi paplašinot bērna vārdu krājumu un jāpapildina bērna teiktais, lai sekmētu bērna runas attīstību. The aim of the bachelor thesis „The use of games to promote the pronunciation of sounds in the third year of children’s life.” is to find out the possibilities of using games to promote the development of sound pronunciation in the 3rd year of life. The bachelor's thesis is written to test the hypothesis whether play will contribute to the development of sound pronunciation in the 3rd year of life, if: -games will be implemented that correspond to the children's age and create positive emotions in the children; -promotes regulation of breathing during speech and pronunciation of sounds; -the pedagogue plays with the children, gives his example for performing play activities. The theoretical part of the work analyzes the scientific literature on the development of children's speech in early childhood, as well as summarizes the theoretical knowledge about the importance of play in the child's development and promoting the pronunciation of sounds. The empirical part of the study includes 1) evaluation of children's sound pronunciation at the beginning of the study; 2) organized playing of games and performing exercises that promote the pronunciation of children's sounds; 3) the evaluation of the pronunciation of repeated children's sounds was carried out at the end of the study and 4) conclusions and proposals were developed. The results of the study show that the assumptions of the hypothesis have been confirmed. In order to promote children's pronunciation of sounds, the pedagogue must choose games that match the child's interests, which are related to speaking and stimulate the desire to express themselves, perform exercises that strengthen the muscles of the articulation apparatus, play finger games, create a positive and pleasant environment around the child, and create positive emotions in children by their example. Parents should talk with their child at home, expanding the child's vocabulary and supplementing what the child says in order to promote the child's speech development.