Labizjūtas sekmēšana 7 – 8 gadus veciem bērniem pagarinātajā dienas grupā
Author
Lagzdiņa, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Ieva Lagzdiņa. Bakalaura darbs “Labizjūtas sekmēšana 7 - 8 gadus veciem bērniem pagarinātajā dienas grupā” – Latvijas Universitāte. Praktiski - dzīvē - sākumskolas bērnam, pavadot ilgstošu laiku posmu skolas vidē, ir svarīga labizjūtas sekmēšana pēc mācību stundām vai pagarinātajā dienas grupā. Tāpēc tika aktualizēta tēma par labizjūtas sekmēšanas iespējām un nozīmi 7-8 gadus veciem bērniem. Darbs izstrādāts ar mērķi veikt bērnu attīstības teorētisko pamatnostādņu izpēti, kā arī ekspertu atziņu apkopojumu par labizjūtas definīciju un praktiskām izpausmēm. Bakalaura darba pētījuma daļa, balstoties uz teorētisko atziņu apkopojumu, tiek veltīta labizjūtas praktiskajai definēšanai, negatīvo faktoru identificēšanai, kas ietekmē labizjūtas, kā arī labizjūtas veicinošo faktoru noteikšanai gan no bērnu, gan pedagogu, gan vecāku perspektīvām. Pētījuma datu iegūšanai tika izmantotas šādas metodes: Teorētiskās – literatūras analīze, pedagoģiskās pieredzes salīdzināšanas un analīzes metode. intervēšana un anketēšana, datu apkopošana, izmantojot grafiskās attēlošanas metodi, datu reducēšana un biežumu analīze. Darba apjoms 62 lapas, tajā skaitā 5 tabulas, 9 attēli, izmantoti 42 literatūras un informācijas avoti un pievienoti 4 pielikumi. Atslēgas vārdi – labizjūta, sākumskola, pagarinātā dienas grupa, bērnu attīstība, bērnu psiholoģija. Ieva Lagzdina. Bachelor Thesis “Promoting well-being for 7 - 8 years-old children in the extended day group ” – University of Latvia. Practically, in real life, it is crucial for elementary school age children, who spend long time at school, to improve their well – being post – school or in extended day program. For this reason this topic has been brought upon by the author of the thesis to identify possible methods and importance of well – being in 7 – 8 year old children. The aim of the research is to conduct a theoretical analysis of childdevelopment, as well as to collect expert opinions on the definition of well – being and its practical realisation. The research part of the thesis, arising from the concepts collected in the theoretical part, has been dedicated to creation of practical definition of well - being, identification of negative aspects which impact well – being, as well as establishment of well – being improvement factors from the perspective of children, educator and parents. Methods of research used were as follows: Theoretical – literature analysis, pegagogical experience comparative analysis. Empirical – interviewing and polling, data analysis, graphic method, transcription, data reduction and frequency analysis. Thesis consists of 62 pages, including 5 tables, 9 images, 42 list of literature and information sources and 4 appendices. Key words – well – being, elementary school, extended day group, child development, child psychology.