Pašapziņas veidošanās un sekmēšanas iespējas 3 - 4 gadīgiem bērniem ikdienas darbībā pirmsskolā
Автор
Else, Nelda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba nosaukums: Pašapziņas veidošanās un sekmēšanas iespējas 3 - 4 gadīgiem bērniem ikdienas darbībā pirmsskolā. Autors: Nelda Else. Darba vadītājs: Mg. paed. Rasma Purmale. Pētījuma mērķis: analizēt teorētiskās atziņas par 3 - 4 gadīgu bērnu pašapziņas veidošanās un attīstības pamatnosacījumiem, to sekmēšanas iespējām pirmsskolā, veikt praktisko pētījumu. Pētījuma objekts: pedagoģiskais process pirmsskolā. Pētījuma priekšmets: pašapziņas veidošanās un sekmēšanas iespējas 3 – 4 gadīgiem bērniem. Hipotēze: bērniem būs iespējams sekmēt pašapziņu, ja pedagogs ikdienā darbībās to veicinās un būs sadarbība ar citiem pedagoģiskā procesa subjektiem. Pētījuma uzdevumi: Analizēt filozofu, pedagogu, psihologu atziņas par bērnu pašapziņas veidošanos un tās nozīmi bērna personības attīstībā. Izzināt 2 – 4 gadīgu bērnu vecumposmu attīstības likumsakarības pētāmā temata aspektā. Noskaidrot pašapziņas veidošanās sekmēšanas iespējas ar 3 – 4 gadīgiem bērniem dienas ritā pirmsskolā. Izstrādāt praktiskā pētījuma plānu. Analizēt sākotnējos rezultātus un izstrādāt pedagoģiskos paņēmienus pašapziņas sekmēšanai. Secinājumi: sekojot izveidotajam pedagoģiskajam plānam, balstoties uz teorētiskajām atziņām un ņemot vērā katra bērna individuālās īpašības, vajadzības, rakstura iezīmes, iegūti šādi secinājumi: visiem bērniem ir redzama pašapziņas izaugsme. Katram šī izaugsme ir individuāla, tomēr gandrīz visu bērnu paļaušanās uz sevi ir augusi, runas, sadarbības, pašapkalpošanās, lēmumu pieņemšanas prasmes ir uzlabojušās. tiem bērniem, kuru vecāki īsti nesadarbojas ar pedagogiem, neņem vērā ieteikumus vai to dara tikai daļēji, progress ir manāmi mazāks. labas sadarbības ar kolēģiem rezultātā ir iespējams nodrošināt, ka bērniem ir vienotas prasības un noteikumi katru dienu, tas stiprina bērnu drošības sajūtu un paļaušanos uz sevi un citiem. sadarbība pedagogu starpā - sarunas, savi novērojumi, dalīšanās labajās praksēs, ieteikumi palīdz atrast katram bērnam vispiemērotāko pieeju un metodi, kas strādā tieši viņam. Darba struktūra: titullapa, ievads, anotācija, divas daļas, 57 lpp, 7 attēli, 12 tabulas, secinājumi, literatūras un avotu saraksts, 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: pašapziņa, pirmsskolas vecums, pašvērtējums Title of work: Possibilities of formation and promotion of self-awareness for 3-4 year old children in daily activities in preschool. Author: Nelda Else Supervisor: Rasma Purmale The purpose of the study: to analyze the theoretical knowledge about the basic conditions for the formation and development of self-confidence of 3-4-year-old children, the possibilities of their promotion in preschool, to conduct a practical study. Research object: pedagogical process in preschool. Research subject: possibilities of self-confidence formation and promotion for 3-4 year old children. Hypothesis: it will be possible for children to promote self-confidence if the teacher promotes it in everyday activities and there is cooperation with other subjects of the pedagogical process. Research tasks: To analyze the knowledge of philosophers, pedagogues, psychologists about the formation of children's self-awareness and its importance in the development of a child's personality. To find out the regularities of the development of 2-4-year-old children in the aspect of the studied topic. To find out the possibilities of promoting the formation of self-confidence with 3-4-year-old children during the day in preschool. Develop a practical research plan. Analyze initial results and develop pedagogical techniques to promote self-confidence. Conclusions: following the created pedagogical plan, based on the theoretical knowledge and taking into account the individual characteristics, needs, character traits of each child, the following conclusions were obtained: All children show growth in self-confidence. This growth is individual for everyone, however, self-reliance of almost all children has grown, speech, cooperation, self-service, decision-making skills have improved. For those children whose parents do not really cooperate with educators, do not take into account recommendations or do so only partially, the progress is noticeably lower. As a result of good cooperation with colleagues, it is possible to ensure that children have uniform requirements and rules every day, it strengthens children's sense of security and trust in themselves and others. Cooperation between educators - conversations, own observations, sharing good practices and recommendations can help to find the most suitable approach and method that works for each child. The structure of the work: title page, introduction, abstract, two parts, 57 pages, 7 pictures, 12 tables, conclusions, list of literature and sources, 2 appendices. Key words: self-confidence, preschool age, self-esteem.