1.5 – 3 gadus vecu bērnu sociālā adaptēšanās pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot kustību rotaļas.
Author
Kreišmane, Sanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Sanda Kreišmane Darba nosaukums: 1.5 – 3 gadus vecu bērnu sociālā adaptēšanās pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot kustību rotaļas. Darba mērķis: Sekmēt 1,5 – 3 gadus vecu bērnu sociālo adaptēšanos pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot kustību rotaļas. Bakalaura darba teorētiskajā daļā tiek analizēta dažādu autoru: pedagogu, psihologu un zinātnieku atziņas un teorētiskās nostādnes par jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu adaptācijas un sociālās adaptācijas procesu. Kā arī kustību rotaļu ietekmi uz bērna fizisko, intelektuālo, emocionālo un sociālo attīstību. Darba turpinājumā tiek veikta izmēģinājuma darbība, lai gūtu pozitīvu apstiprinājumu izvirzītajam pētījuma jautājumam “1.5 – 3 gadus vecu bērnu sociālā adaptēšanās pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot kustību rotaļas”. Lai sekmīgi spētu novērtēt bērna iepriekšējo sociālo pieredzi, tika veikta vecāku anketēšana. Izvērtējot bērna sociālo līmeni uzsākot pirmsskolas izglītības, sākotnēji tika pielietota novērošanas metode, kam sekoja izmēģinājuma darbība, izmantojot kustību rotaļas, lai veicinātu bērnu sociālo adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma beigās tika veikta atkārtota bērnu novērošana un novērtēšana, lai secinātu, vai kustību rotaļas sekmē jaunākā vecuma bērnu sociālo adaptāciju uzsākot pirmskolas izglītības iestādes gaitas. Atslēgas vārdi: sociāla adaptācija, jaunākā pirmsskolas vecuma bērni, kustību rotaļas. Bakalaura darba apjoms ir 61 lappuses. Tas sastāv no 4 tabulām, 15 attēliem, 11pielikumie un no 50 autoriem literatūras un avotu sarakstā. Author: Sanda Kreismane Title of work: Social adaptation of 1.5-3-year-old children in a preschool educational institution using movement games. The purpose of the work: To promote the social adaptation of 1.5-3-year-old children in a preschool educational institution, using movement games. The theoretical part of the bachelor's thesis analyzes the knowledge and theoretical positions of various authors: pedagogues, psychologists and scientists about the process of adaptation and social adaptation of children of younger preschool age. As well as the impact of movement games on the child's physical, intellectual, emotional and social development. In the continuation of the work, a pilot activity is carried out in order to get a positive confirmation of the proposed research question "Social adaptation of 1.5-3-year-old children in a preschool educational institution using movement games". In order to be able to successfully assess the child's previous social experience, a parent questionnaire was conducted. When evaluating the child's social level at the start of preschool education, the observation method was initially applied, followed by a pilot activity using movement games to promote children's social adaptation in preschool education. At the end of the study, repeated observation and evaluation of the children was carried out in order to conclude whether movement games contribute to the social adaptation of younger children at the beginning of preschool education. Key words: social adaptation, children of younger preschool age, movement games. The volume of the bachelor thesis is 62 pages. It consists of 4 tables, 15 figures, 11 appendices and 50 authors in the list of literature and sources.