Show simple item record

dc.contributor.advisorFreiberga, Inese
dc.contributor.authorSaukuma, Madara
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-10T02:02:12Z
dc.date.available2022-12-10T02:02:12Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90952
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61505
dc.description.abstractDarba autors: Madara Saukuma. Darba nosaukums: Bērnu runas aktivitātes sekmēšana rotaļās 3.dzīves gadā. Darba mērķis: ir teorētiski un praktiski izzināt rotaļu izmantošanas iespējas bērnu runas aktivitātes sekmēšanai 3.dzīves gadā. Pētījuma saturs un rezultātu apraksts: bakalaura darbs izstrādāts, lai izpētītu kā dažādu rotaļu izmantošana sekmē bērnu runas aktivitātes attīstību 3.dzīves gadā. Darba pirmajā daļā ir aprakstīti runas attīstības sekmējošie nosacījumi, jaunākā vecumposma attīstības likumsakarības un kā tās saistās ar bērna runas attīstību. Tika izanalizētas rotaļu galvenās funkcijas un to nozīme attiecībā uz bērna runas attīstību. Kā arī rotaļu iedalījums un to izmantošanas iespējas pedagoģiskajā mācību procesā, lai ar to palīdzību sekmētu bērna runas aktivitāti. Savukārt empīriskajā daļā tika veikta izpēte par to, kā rotaļu izmantošana pedagoģiskajā mācību procesā iedarbojas uz bērna runas aktivitāti. Tika pārbaudīts, vai iespējams bagātināt bērnu vārdu krājumu un uzlabot to runas spējas ar vecumposmam atbilstošu rotaļu palīdzību. Pētījuma sākuma tika veikta bērnu runas pārbaude, izstrādāti kritēriji bērnu runas novērtēšanai un piemeklētas piemērotas rotaļas turpmākajai pedagoģiskajai darbībai. Lai izanalizētu, kā pētījuma laikā ir mainījusies bērnu runas aktivitāte, tikai veikta atkārtota runas pārbaude, nonākot pie secinājuma, ka pastāvīgi izmantojot vecumposmam atbilstošas rotaļas pedagoģiskajā mācību procesā ir iespējams veicināt bērnu runas aktivitāti. Empīriskajā daļā apstiprinājās izvirzītā hipotēze - runas aktivitātes sekmēšana jaunākajā vecumposmā būs sekmīga, ja: skolotājs organizēs rotaļas, kas ierosinās bērnu runas aktivitāti un līdzdarbošanos pieaugušajam; radīs labvēlīgu vidi un sniegs iedrošinājumu bērnam. Darba struktūra: 79 lpp., 2 attēli, 18 tabulas, 16 diagrammas 49 literatūras avoti, 10 pielikumi.
dc.description.abstractAuthor of the paper: Madara Saukuma. Theme of the paper: Promoting children`s speech activity in play in the 3rd year of life. The purpose of the reserch: it is theoretically and practically to find out the possibilities of using toys to promote children`s speech activity in the 3rd year of life. Research content and description of results: the bachelor`s thesis was designed to investigate how the use of different toys contributes to the development of children`s speech activity in the 3rd year of life. The first part of the paper describes the conditions promoting the development of speech, the regularities of the development of the youngest age and how they are related to the development of the child`s speech. The main functions of games and their importance in relation to the child`s speech development were analyzed. As well as the classification of play and the possibilities of their use in the pedagogical learning process, in order to promote the child`s speech activity with their help. On the other hand, in the empirical part, research was conducted on how the use of plays in the pedagogical learning process affects the child`s speech activity. It was tested whether it is possible to enrich children`s vocabulary and improve their speaking abilities with the help of age – appropriate plays. At the beginning of the study, children's speech was tested, criteria for evaluating children's speech were developed, and suitable plays were found for further pedagogical activity. In order to analyze how children`s speech activity has changed during the research, a repeated speech test was conducted, reaching the conclusion that by constantly using age – appropriate plays in the pedagogical learning process, it is possible to promote children`s speech activity. In the empirical part, the proposed hypothesis was confirmed – the promotion of speech activity in the younger age group will be successful if: - the teacher will organize play that will stimulate children`s speech activity and adult cooperation; - will create a favorable environment and provide encouragement to the child. Work structure: the volume of work is 79 pages, 2 pictures, 18 tables, 16 diagrams, 49 literture sources, 10 attachments.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectrunas aktivitāte
dc.subjectvārdu krājums
dc.subjectrotaļas
dc.subject3.dzīves gads
dc.titleBērnu runas aktivitātes sekmēšana rotaļās 3.dzīves gadā.
dc.title.alternativePromoting children`s speech activity in play in the 3rd year of life.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record