Orientēšanās prasmju apguve 3.klasē dabaszinību mācību procesā vispārizglītojošā skolā un interešu izglītībā
Author
Ozola, Valērija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Orientēšanās prasmju apguve 3.klasē dabaszinību mācību procesā vispārizglītojošā skolā un interešu izglītībā”. Darba autore ir Valērija Ozola, darba vadītāja dr.paed., docente Daiga Kalniņa. Bakalaura darba izstrādes laikā, darba autore pētīja zinātnisko literatūru, lai noteiktu Jaunsardzes vietu interešu izglītības struktūrā. Tika pētīta un salīdzināta jaunsargu interešu izglītības programma ar dabaszinību mācību paraugprogrammu, lai noteiktu un salīdzinātu apgūstamo saturu par topogrāfiju un orientēšanos. Darba autore pētīja jaunsargu interešu izglītības programmas darba metodes. Darba izstrādes laikā tika veikti divi pētījumi. Pirmā pētījuma mērķis bija noteikt 3.klašu skolēnu un 1.līmeņa jaunsargu teorētiskās zināšanas par topogrāfiju un orientēšanos. Otrā pētījuma mērķis bija pārbaudīt un analizēt, vai jaunsargu interešu izglītībā piedāvātās metodes un paņēmieni sekmē padziļinātas teorētiskas zināšanas un prasmes par topogrāfiju un orientēšanos. Iegūtie rezultāti ļauj apgalvot, ka jaunsargu interešu izglītība sekmē padziļinātas zināšanas un prasmes formālajai izglītībai, piedāvātās mācību (aktīvās un interaktīvās) metodes ir efektīvas mācību tēmu apguvē. Bakalaura darba apjoms ir 79 lpp (ar pielikumiem). Bakalaura darba attēlu skaits - 31, tabulu skaits - 11, bibliogrāfisko vienību skaits - 31, pielikumu skaits - 3. The topic of the bachelor's thesis is "Learning orientation skills in the 3rd grade in the learning process of natural sciences in a general education school and in interest education". The author of the work is Valērija Ozola, supervisor of the work is Ph.D., assistant professor Daiga Kalniņa. During the development of the bachelor's thesis, the author of the thesis studied the scientific literature to determine the place of Latvian Cadet Force in the educational structure of interests. An interest education program for young rangers was studied and compared with a model science curriculum to determine and compare the content to be learned about topography and orientation. The author of the paper studied the working methods of the interest education program of Latvian Cadet Force During the development of the work, two studies were conducted. The purpose of the first study was to determine the theoretical knowledge of topography and orientation of 3rd grade students and 1st level of Latvian Cadet Force. The purpose of the second study was to check and analyse whether the methods and techniques offered in the education of young rangers' interests contribute to in-depth theoretical knowledge and skills about topography and orientation. The obtained results allow us to claim that the education of the interests of Latvian Cadet Force contributes to in-depth knowledge and skills for formal education, the proposed teaching (active and interactive) methods are effective in learning topics. The scope of the bachelor thesis is 79 pages (with appendices). The number of pictures – 31, of the bachelor thesis - 31, the number of tables - 11, the number of bibliographic units - 31, the number of appendices - 3.