• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Matemātisko priekšstatu sekmēšana 5-6 gadus veciem bērniem tehnoloģiju mācību jomā.

Thumbnail
View/Open
299-90959-Baltanova_Evija_eb17119.pdf (2.709Mb)
Author
Baltānova, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs: Matemātisko priekšstatu sekmēšana 5-6 gadus veciem bērniem tehnoloģiju mācību jomā. Darba autore: Evija Baltānova. Darba vadītāja: Docente Dr.paed. Dagnija Vigule. Darba mērķis: teorētiski un praktiski pētīt matemātisko prasmju sekmēšanas iespējas tehnoloģiju mācību jomā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskā pētījuma Teorētiskajā daļā analizētas un apkopotas teorētiskās atziņas par matemātisko prasmju sekmēšanu pirmsskolas mācību procesā Darba empīriskajā daļā aprakstīta pētnieciskā darbība pirmsskolas izglītības iestādē, kurā pētīti 10 bērni, vecumā no 5 – 6 gadiem. Darba apjoms: 46 lpp., 55 bibliogrāfiskie nosaukumi, 3 tabulas, 16 attēli, 5 pielikumi. Atslēgvārdi: 5-6 gadīgi bērni, matemātiskās prasmes, tehnoloģiju mācību jomas centrs.
 
Bachelor`s thesis: 5-6- year-old children mathematical skills fostering in technology study field. Author: Evija Baltānova Adviser: Docent Dr.paed. Dagnija Vigule. Aim: Conduct a theoretical and practical research on mathematical skills fostering possibilities in technology study field. The Bachelor`s thesis consists of two parts- theoretical and empirical research. In the theoretical part of the paper the theoretical insights and conclusions about mathematical skills fostering in pre-school teaching process is analysed and summarised. In the empirical part of the paper the practical research process in pre-school entity where 10 5-6-year-old children were observed is described. Volume: 46 pages, 55 sources of literature, 3 tables, 16 pictures, 5 annexes. Keywords: 5-6-year-olds, mathematical skills, technology training field centre.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61510
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV