Matemātikso priekšsatu veidošana fizisko aktivitāšu noadrbībās 5-6 gadus veciem bērniem
Author
Upīte, Sigita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums : Matemātisko priekšstatu veidošana fizisko aktivitāšu nodarbībās 5-6 gadus veciem bērniem Autore: Sigita Upīte Darba zinātniskā vadītāja: Mg.sc.edu .lektore Agita Klempere – Sipjagina Darba apjoms: 53 lpp., 7 tabulas, 9 attēli, 42 literatūras avoti, 4 pielikumi. Pētījuma mērķis: izpētīt matemātisko priekšstatu veidošanos 5 –6 gadu veciem bērniem fizisko aktivitāšu nodarbībās Pētījuma objekts: matemātisko priekšstatu veidošana Pētījuma priekšmets: vingrinājumi matemātisko priekšstatu apguvei Pētījuma metodes: 1) Pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze; 2) Pedagoģiskā novērošana; 3) Diagnostika Pētījuma jautājums: Kā bērniem ar fizisko aktivitāšu palīdzību piedāvāt matemātisko priekšstatu apguvi sporta nodarbībās. Teorētiskajā daļā tiek analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra, kas saistīta ar attīstības īpatnībām 5 – 6 gadus veciem bērniem, izzinātas iespējas par matemātisko priekšstatu veidošanu un attīstīšanu. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz G.Svences., J.Menča, R.Andersones un citu autoru atziņām par 5 – 6 gadīgu bērnu attīstību un teorētisko skaidrojumu par matemātisko priekšstatu veidošanu. Praktiskajā daļā tiek piedāvāti vingrinājumi sporta rotaļnodarbībām matemātisko priekšstatu veidošanai. Tiek veikta pedagoģiskā novērojuma laikā iegūto rezultātu analīze. Atslēgas vārdi: matemātiskie priekšstati, attīstīšana, pirmsskola, fiziskās aktivitātes The research papers title: Forming of mathematical concepts physical activity classes for 5-6 years old children The author: Sigita Upīte The research papers supervisor: : Mg.ed.sc.lektore Agita Klempere – Sipjagina The research paper consists of: 53 pages, 7 tables, 9 pictures, 42 literature sources, 4 appendices. The research aim: to explore opportunities of mathematical concepts for 5 - 6 years old children at physical acitvity classes The research object: mathematical concepts formation. The research subject: exercises for mathematical concepts acquirement. The research methods:1) Pedagogical and psychological literature analysis; 2) Analysis of the child‘s development; 3) Pedagogical observation. The research question: How to create mathematical concepts to children at physical acivities ? In the theoretical part of the research pedagogical and psychological literature that is associated with development‘s features for 5-6 years old children, analyzed opportunities of mathematical concepts formation and development are explored. The researchs theoretical part is based : G.Svence, J.Mencis, R.Andersone and the other authors‘ knowledge of the development of 5-6 year old children developmental disabilities and theoretical explanation of the mathematical concepts formation. In the practical part of the research, exercises for play lessons in order to create mathematical concepts are provided and approved. The analysis of the obtained results during the pedagogical observation is made. Key words:, mathematical concepts, development, pre-school,physical activity