Kritiskās domāšanas attīstīšana brīvdabas nodarbībās 5. klasē
Author
Zorina, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Petere, Anita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Kritiskās domāšanas attīstīšana brīvdabas nodarbībās 5. klasē. Darba autore: Zane Zorina. Darba vadītājs: Mg. paed. Rūta Vociša. Darba mērķis ir izpētīt kā un vai ir iespējams attīstīt kritisko domāšanu skolēniem 5, klasē brīvdabas nodarbību laikā. Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskās izpēte tiek balstīta uz pieejamo pedagoģijas un psiholoģijas literatūru, kā arī dažādiem zinātniskajiem rakstiem un pētījumiem. Empīriskajam pētījumam tiek izmantots kvalitatīvā pētījuma metode. Lai novērtētu kritisko domāšanu tika izvirzīti 4 kritēriji. Pētījums notiek divos posmos, 3. un 5. klasē. Katrā posmā tiek īstenotas 3 brīvdabas nodarbības. Pētījumā izvirzītā hipotēze: brīvdabas nodarbības veicina skolēnu kritiskās domāšanas attīstību, tiek pierādīta, bet lai efekts nebūtu īslaicīgs, tām jābūt regulārām. Darbs sastāv no 56 lapaspusēm. Tajās ir iekļautas 17 tabulas, 4 attēli un 6 pielikumi. Darbā ir izmantoti 32 literatūras avoti. Title: Critical thinking development in outdoor lessons in the 5th grade. Author: Zane Zorina. Supervisor: Mg. paed. Rūta Vociša. The aim of the thesis is to explore how and whether it is possible to develop critical thinking in 5th grade pupils, in the outdoor lessons. The work consists theoretical and empirical research. Theoretical research is based on the available literature of pedagogy and psychology, as well as various scientific articles and researches. For empirical research, the qualitative research method is used. To assess critical thinking, 4 criteria were put forward. The study takes place in two stages, grades 3 and 5. At each stage, 3 outdoor lessons are implemented. The hypothesis put forward in the study are: outdoor lessons contribute to the development of critical thinking of 5th grade pupils, are proven, but in order for the long term effectiveness, they must be regular. The work consists of 56 pages. It includes 17 tables, 4 images and 6 attachments. In the work are used 32 literary sources.