Didaktisko spēļu loma sadarbības veicināšanai 2.klasē dabaszinību stundās
Author
Dzirkale, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Petere, Anita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā ”Didaktisko spēļu loma sadarbības veicināšanai 2. klasē dabaszinību stundās” analizēta aktualitāte, kā veicināt sadarbības prasmes, izmantojot didaktiskās spēles. Pētījuma hipotēze ir sadarbības prasmju veicināšana didaktiskajās spēlēs būs sekmīga, ja: a) skolotājs organizē darbu un sekmē aktīvu iesaistīšanos didaktiskās spēles laikā; b)visiem skolēniem ir iespējas gūt panākumus. Darba mērķis ir izpētīt iespējas didaktisko spēļu izmantošanai 2. klasē dabaszinību stundās sadarbības veicināšanai. Pētījuma uzdevumi: veikt pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīzi par sadarbības prasmēm, didaktisko spēļu organizēšana sākumskolā un sākumskolas skolēnu attīstības īpatnībām. Izstrādāt didaktisko spēļu kopu sadarbības attīstīšanai 2.klases skolēniem dabaszinību stundās. Veikt pedagoģisko izmēģinājumdarbību. Apkopot un analizēt iegūtos pētījuma rezultātus un izstrādāt ieteikumus pedagogiem. Pētījuma metodes: teorētiskā: literatūras analīze; pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, novērošana, datu apkopojums un analīze. Autores darba aktualitāte ir vērsta uz sadarbības prasmju veicināšanu. Praktiskais pētījums veikts pamatskolas 2.klasē. Sadarbības prasmju skaidrojums zinātniskajā literatūrā uzsvars tiek likts uz kopīga mērķa sasniegšanu katram veicot savu uzdevumu, ar cieņu uzklausot citu viedokli un mijiedarbojoties. Sadarbības prasmju attīstīšana mācību procesa laikā nav vienkāršs uzdevums, bet tā prasa gan skolotāja, gan skolēnu darbības vērtējumu, mērķu izvirzīšanu un sasniegto rezultātu novērtējumu pēc kādu aktivitāšu īstenošanas. Iekļaujot didaktiskās spēles sadarbības veicināšanai mācību procesā tika secināts, ka autores pētījuma hipotēze praksē ir guvusi apstiprinājumu. Darbs sastāv no 60 lapaspusēm, ievada, 2 nodaļām, 5 apakšnodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem,44 izmantotās literatūras un avotiem, 9 pielikumiem. Darbā iekļautas 14 tabulas, 15 attēli par veiktā pētījuma analīzi. The bachelor's thesis "The role of didactic games for promoting cooperation in 2nd-grade science classes" analyzes the relevance of how to promote cooperation skills using didactic games. The research hypothesis is that the promotion of cooperation skills in didactic games will be successful if: a) the teacher organizes the work and promotes active involvement during the didactic game; b) all students have opportunities to succeed. The work aims to explore the possibilities of using didactic games in the 2nd grade in science lessons, to promote cooperation. Research tasks: To analyze pedagogical and psychological literature on cooperation skills, organization of didactic games in primary school, and peculiarities of development of primary school pupils. To develop a set of didactic games for the development of cooperation for 2nd-grade students in science lessons. Carry out a pedagogical pilot activity. Summarize and analyze the obtained research results and develop recommendations for educators. Research methodology: Theoretical: literature analysis; pedagogical testing, observation, data collection, and analysis. The relevance of the author's work is focused on promoting cooperation skills. The practical research was conducted in the 2nd grade of elementary school. The explanation of cooperation skills in the scientific literature emphasizes the achievement of a common goal by everyone performing their task, respectfully, listening to the opinions of others, and interacting. Developing cooperation skills during the learning process is not a simple task. Still, it requires evaluating both the teacher's and the student's performance, setting goals, and evaluating the results achieved after implementing some activities. By including didactic games to promote cooperation in the learning process, it was concluded that the hypothesis of the author's research has been confirmed in practice. The work consists of 60 pages, an introduction, 2 chapters, 5 subsections, conclusions, proposals, 44 used literature and sources, and 9 appendices. The work includes 14 tables and 15 images for the research analysis.