Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorBajāre, Sanita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-14T02:01:31Z
dc.date.available2022-12-14T02:01:31Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other91006
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61542
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “Skolēna radošās darbības veicināšana vizuālās mākslas jomā sākumskolas 3.klasē”. Tēma tika izvēlēta, jo radošā domāšana ietver plašu spēju klāstu: tā veicina un dod iespēju objektīvākai perspektīvai, izkopj individualitāti, palīdz pielietot savas zināšanas dažādos veidos un ļauj saprast, ka šo domāšanas metodi var izmantot visās jomās un apstākļos. Tas ir vērtīgs uz personību balstīts instruments dzīves kvalitātes uzlabošanai. Tik pat būtisku lomu spēlē arī radošās vides iekārtošana un bērnu iesaiste tās iekārtošanā, jo padarot mācību vidi bērniem patīkamu, viņi aizvien vairāk sāks iesaistīties mācību procesā un būs pagodināti par padarīto. Pētījuma objekts: vizuālās mākslas joma sākumskolas 3.klasē. Pētījuma priekšmets: skolēna radošā darbība. Pētījuma mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt kā vizuālās mākslas jomā sākumskolas 3.klasē veicināma skolēna radošā darbība. Hipotēze: Skolēna radošā darbība vizuālās mākslas jomā sākumskolas 3.klasē tiks veicināta, ja skolotājs pievērsīs uzmanību brīvam fiziskās vides iekārtojumam. Darbs sastāv no divām nodaļām un sešām apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā tika aplūkota teorētiskā literatūra un dažādas teorētiskās atziņas par radošo darbību vizuālās mākslas kontekstā, tika aplūkotas vispārējās vizuālās mākslas mācību stundu vadlīnijas sākumskolēniem un iepazīts skolēnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums. Otrajā nodaļā ir aprakstīts praktiskais pētījums, kura laikā tika veiktas gan intervijas ar divām pedagoģēm, gan izveidotas trīs vizuālās mākslas nodarbības 3.klases skolēniem, kuras arī tika novērotas, lai izprastu vai vides maiņa spēj veicināt bērnu radošo potenciālu. Darba nobeigumā ir attēloti secinājumi, priekšlikumi, izmantotās literatūras avotu saraksta un pielikumiem. Darbs sastāv no 58 lappusēm, tai skaitā 4. pielikumi, 7.attēli un 8.tabulas. Izmantoto literatūras sarakstu, sastāda 45 vienības.
dc.description.abstractThe theme of the bachelor's thesis is "Promotion of the creative activity of the student in the field of visual arts in the 3rd grade of primary school". The topic was chosen because rknitting thinking includes a wide range of abilities: it promotes and gives way to a more objective perspective, cultivates individuality, helps to apply one's knowledge in different ways and makes it possible to understand that this method of thinking can be used in all areas and conditions. It is a valuable personality-based tool for improving the quality of life. Equally important role is played by the arrangement of the creative environment and the involvement of children in its arrangement, because by making the learning environment pleasant for children, they will increasingly begin to be involved in the learning process and will be honored by what they have done. Object of study: the field of visual arts in the 3rd grade of primary school. The subject of research: the creative activity of the student. The aim of the study: to theoretically find out and practically test how in the field of visual arts in the 3rd grade of primary school the creative activity of a student should be promoted. Hypothesis: The creative activity of the student in the field of visual arts in the 3rd grade of primary school will be promoted if the teacher pays attention to the free arrangement of the physical environment. The work consists of two chapters and six subsections. The first chapter dealt with theoretical literature and various theoretical insights on creative activity in the context of the visual arts, discussed the general guidelines for visual arts lessons for primary school students, and got acquainted with the pedagogical-psychological characteristics of schoolchildren. The second chapter describes the practical study, during which both interviews with two pedagogues were conducted and three visual arts classes were created for 3rd grade students, which were also observed to understand whether the change of environment is able to contribute to the creative potential of children. At the end of the work, conclusions, proposals, a list of sources of the literature used and annexes are depicted. The work consists of 58 pages, including Appendix 4, Figures 7 and Table 8. The reading list used is compiled by 45 units.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectRadošās darbības veicināšana
dc.subjectRadošuma aspekti
dc.subjectSākumskola
dc.subjectRadoša vide
dc.titleSkolēna radošās darbības veicināšana vizuālās mākslas jomā sākumskolas 3.klasē
dc.title.alternativePromotion of the creative activity of the student in the field of visual arts in the 3rd grade of primary school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record