Show simple item record

dc.contributor.advisorPetere, Anita
dc.contributor.authorKupriša, Saiva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-14T02:01:31Z
dc.date.available2022-12-14T02:01:31Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other91010
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61545
dc.description.abstractSaiva Kupriša. Mācību motivāciju veicinošie faktori mācību procesā 8.klasē. Bakalaura darbs. Sastāv no 62 lpp., 5 tabulām, 1 attēla, 2 pielikumiem. Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot, kādi faktori ietekmē mācīšanās motivāciju. Darba beigās tiek izvirzīts pieņēmums, mācīšanās motivāciju ir iespējams veicināt, ja mācību saturs saistīts ar reālo dzīvi, notiek savstarpējā sadarbība, skolēns izrāda interesi un iesaistās mācību procesā. Darbs sastāv no divām nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek raksturots, kas ir jēdziens motivācija, kāda ir tā konceptualizācija un tipoloģija. Kas ir mācīšanās motivācija, kāda ir tās loma cilvēku dzīvē, cik svarīgi ir, ka mācību stundās skolēniem ir mācību motivācija un vēlme stundā iegūt jaunas vai pilnveidot esošās zināšanas un prasmes. Otrajā nodaļā tiek skaidrots, kādas ir motivācijas īpatnības pusaudžu vecumā, kādi varētu būt mācību procesā izmantojamie metodiskie paņēmieni mācību motivācijas sekmēšanai, kādi ir mācību motivāciju veicinošie faktori. Empīriskajā nodaļā tiek pētīts, kā skolēni un skolotāji uzskata, kas ir motivācija, tiek izmantotas strukturētās intervijas ar skolotājiem un pamatskolas skolēniem, veikta interviju analīze. Kā arī vadītas 3 mācību nodarbības, lai pētījuma autore varētu veikt novērojumus pēc izvirzītajiem kritērijiem un apkopot secinājumus. Darba beigās - secinājumi: Svarīgi skolēniem sekmēt mācību motivāciju, jo tad skolēniem ir interese par mācību nodarbību, viņi vēlas piedalīties mācību procesā, izrāda interesi, piedalās diskusijās un pārējās aktivitātes, kas savukārt sekmē labākus mācību rezultātus, sasniegumus, veido apziņu, kāpēc ir svarīgi mācīties, ko viņiem tas dos. Sadarbība ar skolotāju un klasesbiedriem, savstarpēja komunikācija. Svarīgi ir, ka mācību saturs tiek balstīts ar reālo dzīvi, izmantojot reālus piemērus gan teorijā, gan pildot uzdevumus, kam tas viņiem noderēs un kādas prasmes attīstīs, lai apgūtu savu nākotnes profesiju. Darba beigās ir sniegti priekšlikumi mācību motivācijas veicināšanai. Darbā tika izmantotas 30 literatūras avota vienības, no kurām 19 ir svešvalodā. Atslēgas vārdi: motivācija, motivācijas iedalījums, mācību motivācija.
dc.description.abstractSaiva Kuprisa. Factors promoting learning motivation in the learning process in the 8th grade. Thesis. Consists of 62 pages, 5 tables, 1 image, 2 appendices. The aim of the bachelor thesis is to find out what factors influence learning motivation. At the end of the work, an assumption is made, learning motivation can be promoted if the learning content is related to real life, there is mutual cooperation, the student shows interest and is involved in the learning process. The work consists of two chapters. The first chapter describes what the concept of motivation is, what is its conceptualization and typology. What is learning motivation, what is its role in people's lives, how important is it that students have learning motivation and the desire to acquire new or improve existing knowledge and skills during lessons. In the second chapter, it is explained what are the peculiarities of motivation in adolescence, what could be the methodological techniques used in the learning process to promote learning motivation, what are the factors promoting learning motivation. The empirical chapter investigates how students and teachers believe what motivation is, structured interviews with teachers and elementary school students are used, and interview analysis is carried out. As well as conducted 3 training sessions, so that the author of the study could make observations according to the set criteria and draw conclusions. At the end of the work - conclusions: It is important to promote learning motivation for students, because then students are interested in the lesson, they want to participate in the learning process, show curiosity, participate in discussions and other activities, which in turn contribute to better learning results, achievements, create awareness of why it is important to learn what it will give him. Cooperation with the teacher and classmates, mutual communication. It is important that the learning content is based on real life, using real examples both in theory and in performing tasks, which will be useful to them and will give them opportunities for their future profession. At the end of the paper, proposals are given for the promotion of learning motivation. The work used 30 literary source units, 19 of which are in a foreign language. Key words: motivation, classification of motivation, learning motivation.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectMotivācija
dc.subjectMotivācijas iedalījums
dc.subjectMācību
dc.subjectMotivācija
dc.titleMācību motivāciju veicinošie faktori mācību procesā 8.klasē
dc.title.alternativeFactors promoting learning motivation in the learning process in the 8th grade
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record