Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorKrēmere, Evija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-14T02:01:32Z
dc.date.available2022-12-14T02:01:32Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other91016
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61549
dc.description.abstractBakalaura darbā “Skolēnu radošās domāšanas veicināšana vizuālajā mākslā sākumskolas 4. klasē” ietvaros tiek teorētiski un praktiski izpētīts kā radošums palīdz mācību procesā, un kā šīs prasmes attīstību var mobilizēt caur vizuālās mākslas priekšmetu ar dažādiem uzdevumiem, kas tiek veikti mācību stundās. Darba mērķis ir izpētīt radošumu, tā attīstību skolēnos un skolotāja ietekmi uz visu mācīšanas un mācīšanās procesu. Pētījumā tika izvirzīta hipotēze: skolēnu radošā domāšana vizuālajā mākslā sākumskolas 4.klasē tiks veicināta, ja skolotājs: 1)Uzdodot stundās veikt dizaina uzdevumus, veicinās skolēniem radošo domāšanu. 2)Mācību saturu sasaistīs ar ikdienu un veidos uzdevumus, kas pielīdzināmi dzīvei. Darbā tiek atspoguļota vizuālās mākslas priekšmeta skolotāju izstrādāto pedagoģisko uzdevumu nozīme un ieguldījums audzēkņu radošās domāšanas attīstībā. Pirmajā posmā tiek noskaidrota skolotāju ietekme vizuālās mākslas nodarbībās radošas domāšanas veicināšanā. Otrajā posmā seko kreativitātes pētījums – mācību uzdevumu izpilde, to nozīme mācībās – kā būtiska kompetence, kas jāattīsta vizuālās mākslas mācībā un dzīvē. Šis posms kļūst izšķirošs attiecībā uz skolēna radošuma attīstību, un tas kā tas tiks organizēts ikdienas darbā klasē. Lai sasniegtu izvirzīto hipotēzi, pētījumā tika teorētiski analizēta literatūra par radošo domāšanu un tās veicināšanu; skolēnu psiholoģiskajām īpatnībām, vizuālo mākslu sākumskolā. Darba nobeigumā var iepazīties ar secinājumiem, kas izdarīti, īstenojot pētījumu skolā, un pārdomām un pieredzi, kuras iegūtas vizuālās mākslas mācību priekšmeta pasniegšanā, kā arī par ieguvumiem un grūtībām. Darbā veikts empīriskais pētījums, kurā tika pārbaudītas teorētiskās atziņas un analizēti iegūtie rezultāti. Pētījuma 1. posma aptaujā par radošas domāšanas veicināšanu skolēnos piedalījās vizuālās mākslas skolotāji Y skolās Valmieras novadā. Pētījuma 2. Posmā piedalījās X pamatskolas 4. klase, kurā mācās 12 skolēni. Pētījuma rezultāti apstiprina izvirzīto hipotēzi: skolēnu radošā domāšana tiks sekmēta, ja skolotājs piedāvās skolēniem dizaina uzdevumus, kas sekmē radošo domāšanu, un mācību saturu sasaistīs ar ikdienu un veidos uzdevumus, kas pielīdzināmi dzīvei. Bakalaura darba apjoms ir 64 lappuses, 21 attēls, 3 tabulas, 1 pielikums, izmantotās literatūras un avotu skaits –55.
dc.description.abstractIn the bachelor's thesis "Promotion of students' creative thinking in visual arts in the 4th grade of primary school", it is theoretically and practically investigated how creativity helps in the learning process, and how the development of this skill can be mobilized through the subject of visual art with various tasks that are carried out in lessons. The aim of the work is to study creativity, its development in students and the influence of the teacher on the entire teaching and learning process. The hypothesis was put forward in the study: creative thinking of students in visual arts in the 4th grade of primary school will be promoted if the teacher: 1)Designing tasks in class will encourage students' creative thinking. 2)The learning content will be related to everyday life and tasks will be created that are comparable to life. The work reflects the importance and contribution of the pedagogical tasks developed by the teachers of the visual arts subject to the development of students' creative thinking. In the first stage, the influence of teachers in the promotion of creative thinking in visual art classes is determined. In the second stage, the study of creativity follows - the performance of learning tasks, their importance in learning - as an essential competence that must be developed in the study and life of visual arts. This stage becomes crucial for the development of the student's creativity, and how it will be organized in daily work in the classroom. At the end of the work, you can familiarize yourself with the conclusions made during the implementation of the research at the school, and the reflections and experiences gained in teaching the subject of visual arts, as well as the benefits and difficulties. Empirical research was carried out in the work, in which the theoretical knowledge was tested and the obtained results were analyzed. Visual arts teachers in Y schools in Valmiera district participated in the survey of the 1st stage of the research on the promotion of creative thinking in students. In the 2nd stage of the research, the 4th class of X primary school, where 12 students study, participated. The results of the study confirm the proposed hypothesis: students' creative thinking will be promoted if the teacher offers students design tasks that promote creative thinking, and connects the learning content with everyday life and creates tasks that are comparable to life. The volume of the bachelor thesis are 64 pages, 21 pictures, 3 tables, 1 appendice, the number of used literature and sources are 55.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectradošums
dc.subjectradošā domāšana
dc.subjectdizains
dc.subjectvizuālā māksla
dc.subjectskolēns
dc.titleSkolēnu radošās domāšanas veicināšana vizuālajā mākslā sākumskolas 4.klasē
dc.title.alternativePromotion of students' creative thinking in visual arts in the 4th grade of primary school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record