Folklora kā līdzeklis skolēna runas prasmes sekmēšanai sākumskolā
Author
Timermane, Anda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore Anda Timermane, darba vadītāja Gunta Siliņa- Jasjukeviča. Bakalaura darba tēma: Folklora kā līdzeklis skolēna runas prasmes sekmēšanā. Pētījuma mērķis- pētīt sākumskolas skolēnu runas prasmes attīstīšanas iespējas, izmantojot folkloru. Pētījumā tika izvirzīti četri uzdevumi: raksturot runas prasmes jēdzienu un mācību saturu sākumskolā, raksturot bērna runas prasmes attīstību sākumskolā, apkopot teorētiskās atziņas par folkloras izmantošanas saturu un metodiku skolēna runas prasmes attīstīšanai sākumskolā, veikt empīrisku pētījumu un izstrādāt priekšlikumus. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā autore analizē teorētisko literatūru par skolēnu runas prasmju jēdzienu, kā arī folkloras saturu un metodiskos paņēmienus runas prasmju sekmēšanā sākumskolā. Otrajā daļā - veic empīrisko pētījumu par skolēnu rakstītprasmi un runas prasmēm sākumskolas 4.klasē, apkopo iegūtos rezultātus diagrammās un analizē iegūto informāciju par 4.klases skolēnu prasmēm, apraksta pedagoģiskā izmēģinājuma darbību. Pēc iegūtās informācijas tiek sagatavoti ieteikumi pedagogiem skolēnu runas prasmju sekmēšanai sākumskolā. Bakalaura darbs izklāstīts kopumā 50 lappusēs, tajā iekļautas 5 tabulas, 15 attēli, darbā izmantoti 47 literatūras un citi informācijas avots. Atslēgas vārdi: runa, folklora, latviešu valoda. The author of the bachelor thesis is Anda Timermane, the supervisor is Gunta Siliņa- Jasjukeviča. Topic of bachelor′s thesis: Folklore as a means of promoting the student′s speaking skills. The purpose of the research is to study the possibilities of developing speaking skills of primary school students using folklore. Four tasks were put forward in the study: to characterize the concept of speaking skills and the content of teaching in primary school, to describle the development of a child′s speaking skills in primary school, to gather teoretical knowlwdge about the content and methodology of the use of folklore for developing a student′s speaking skills in primary school, conduct empirical research and develop proposals. The bachelor thesis consists of two parts. In the first part, the author analyzes the theoretical literature on the concept of student′s speaking skills, as well as analyzes the content of folklore and methodological techniques for promoting speaking skills in primary school. In the second part, the author conducts an empirical study of student′s writing and speaking skills in te 4th grade of primary school. The author summarizes the obtained results in diagrams and analyzes the obtained information about the skills of the 4th grade students. The author describles the operation of the pedagogical experiment. Based on the obtained information, recommendations are prepared for teachers to promote student′s speaking skills in primary school. The bachelor thesis is presented in a total of 50 pages, it includes 5 tables, 15 pictures, 47 literature and other sources of information are used in the thesis. Key words: speech, folklore, Latvian language.