Show simple item record

dc.contributor.advisorHelmane, Inga
dc.contributor.authorGāršniece, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-14T02:01:35Z
dc.date.available2022-12-14T02:01:35Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other91028
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61560
dc.description.abstractBakalaura darba tēma “Skolēnu digitālo prasmju veicināšana matemātikas mācībā 1. klasē” aktuāla, jo mūsdienu tehnoloģiju straujā attīstība norit katru dienu. Apgūtās zināšanas matemātikā cieši saistās ar digitālajām prasmēm, kā arī skolēnam ērtāk apgūt matemātiku digitālajā vidē pielietojot prasmes, attieksmes un zināšanas. Latvijas izglītības sistēma pilnībā pārgājusi uz jauno mācību standartu, kas balstīts uz dažādu prasmju apguvi, iekļaujot digitālās prasmes. Darba mērķis ir teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt skolēnu digitālo prasmju veicināšanas iespējas matemātikas mācībā 1. klasē. Pētāmais jautājums ir, kā digitālo prasmju veicināšana tiek sekmēta matemātikas mācībā 1. klasē? Darbs sastāv no divām pētījuma metodes daļām – teorētiskās pētījuma metodes un empīriskās pētījuma metodes. Darba teorētiskā pētījuma daļā autore analizēja literatūru par digitālām prasmēm un tās būtības raksturojumu un literatūru par matemātikas mācību un tās būtības raksturojums sākumskolā. Darba empīriskajā pētījuma daļā autore analizēja skolēnu digitālās prasmes, un to veicināšanu matemātikas mācībā 1. klasē reālā pedagoģiskā situācijā. Darba empīriskajā pētījuma daļā autore veica pedagoģisko novērojumu, aptauju un daļēji strukturēto interviju. Pedagoģiskais novērojums veikts saistībā ar skolēnu darbības analīzi digitalizētajā matemātikas darbā. Aptaujā piedalījās Limbažu novada iedzīvotāji, kuri sniedza atbildes par digitālo prasmju veicināšanu matemātikas mācībā 1. klasē. Izmantojot kvalitatīvajā pētījumu stratēģijā visbiežāk izmantoto metodes veidu – daļēji strukturētā intervija, tika uzdoti 5 jautājumi. Darba apjoms: 66 lapaspuses, 2 attēli, 3 tabulas, 74 literatūras avoti, 8 pielikumi. Atslēgvārdi: tehnoloģijas, digitālās prasmes, digitālā vide, matemātikas mācība, 1. klase.
dc.description.abstractThe subject of the Bachelor's work, “Promotion of digital skills in mathematical learning in Grade 1,” is current, as the rapid development of modern technology takes place every day. Mathematical knowledge is closely linked to digital skills, and it is more convenient for a student to learn mathematics in the digital environment by applying skills, attitudes and knowledge. The Latvian education system has changed completely to the new standard of learning based on the acquisition of different skills, including digital skills. The work aims to theoretically study and verifiably test students' digital skills promotion opportunities in math teaching in Grade 1. The question to be investigated is how is promoting digital skills promoted in mathematics teaching in Grade 1? The work consists of two parts of the study method - the theoretical study method and the empirical study method. In the theoretical study part of the work, the author analyzed literature on digital skills and its nature characterization and literature on math learning and its nature characterization at primary school. In the empirical study part of the work, the author analyzed students "digital skills and their promotion into mathematics teaching in Grade 1 in a real pedagogical situation. In the empirical part of the work study, the author conducted the pedagogical observation, survey and semi-structured interview. The pedagogical observation was made in connection with the analysis of pupil activity in digitised mathematical work. The survey was attended by residents of Limbazi county who provided answers on promoting digital skills in math teaching in Grade 1. Using the most commonly used method in the qualitative research strategy - the semi-structured interview - 5 questions were asked. Work volume: 66 pages, 2 pictures, 3 tables, 74 literature sources, 8 attachments. Keywords: Technology, digital skills, digital environment, mathematics, Grade 1.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjecttehnoloģijas
dc.subjectdigitālās prasmes
dc.subjectdigitālā vide
dc.subjectmatemātikas mācība
dc.subject1. klase
dc.titleSkolēnu digitālo prasmju veicināšana matemātikas mācībā 1. klasē
dc.title.alternativePromotion of digital skills in mathematical learning in Grade 1
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record