Show simple item record

dc.contributor.advisorLaganovska, Egija
dc.contributor.authorJurkeviča, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-14T02:01:35Z
dc.date.available2022-12-14T02:01:35Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other91036
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61565
dc.description.abstractLindas Jurkevičas maģistra darbs: “Spēles “Dinamiskā alfabēta” izmantošana burtu atpazīšanā 5 gadus veciem bērniem” ir pētīta spēles “Dinamiskais alfabēts” ietekme uz burtu atpazīšanu 5 gadus veciem bērniem. Šī spēle radīta, meklējot inovatīvu pieeju aizraujošam un efektīvam mācību procesam, būtu ieguldījums sabiedrībā un rosinātu pedagogus būt radošākiem mācību materiālu izvēlē. Latvijā un daudzās citās pasaules valstīs bērnu mācības notiek caur rotaļdarbību, jo tā ir atzīta par bērniem piemērotu un efektīvu darbības formu. Viens no tās būtiskiem raksturotājiem ir praktiska darbība. Kas ir “Dinamiskais alfabēts” un kas to raksturo? Tas ir praktisks burta materiāls, kurš radīts no koka dēļa, kurā ir pietiekami dziļi iegrebts burts. Darbojoties ar to, tas jātur rokās. Atkarībā no tā, vai tur ir iegrebts burts vai cipari, zilbes vai vārdi, spēle var mainīt nosaukumu: “Dinamiskie cipari,” “Dinamiskās zilbes,” “Dinamiskie vārdi,” “Dinamiskie teikumi”. Blakus šai grafiskajai zīmei – burtam, ciparam, zilbei, u.c. iespējams iestrādāt vietu attēlam, tikpat labi skolotājs var attēlu rādīt priekšā. Spēles noteikums ir izripināt bumbiņu pa iegrebto burta celiņu. Kad šis noteikums tiek izpildīts, darbojas vizualizācijas procesi, tiek saasināta uzmanība un izmantots kustību atmiņas spēks. Arī burta asociatīvās saiknes izmantošana ar runu, skaņu un attēlu, padara to labāk uztveramu un atpazīstamu. Koordinētajās kustībās mijiedarbojas labā un kreisā ķermeņa daļa, radot uz darbības dēļa nepieciešamo līdzsvaru. Iesaistoties labajai un kreisajai smadzeņu puslodei, ir pamats visaptverošam uztveres spektram, caur atšķirīga domāšanas veida prizmām. Pastarpināti autore pievērsusi uzmanību kustību saistībai ar kognitīviem panākumiem.
dc.description.abstractIn Linda’s Jurkevica’s Master’s Thesis: “Game’s “Dynamical alphabet” use for recognition of letters for 5 years old children” have been studied influence of game “Dynamical alphabet” on recognition of letters for 5 years old children. This game have been created looking forward innovative approach for exciting and effective learning process, could be contribution to society and encourage teachers to be more creative to choose learning materials. In Latvia and many other countries in the world learning for children is realized throu play activities, because it is recognized as appropriate and effective activity form for learning of children. One of important aspect of it’s nature is practical activity. What is “Dynamical alphabet” and what characterize it? It is practical material of letter, which is created from wooden board, in which is deep enough engraved letter. This board child must keep in hands. Depend of there is engraved letter either digit, syllable, word or sentence, could be changed name of game: “Dynamical digits,” “Dynamical syllables,” “Dynamical words” or “Dynamical sentences.” Near to this graphical sign – letter, digit, syllable or other is possible to embed place for picture, but it is possible as well to show picture in front by teacher. Rule of the game is to roll out the ball along the carved path of letter. During the met of this rule, vizualization processes are working, is heightened attention and used power of motion memory. The use of speech’s, sound’s and picture’s associative link with letter also makes it better to perceived and recognize. In coordinated movement there is interaction between right and left side of body, creating an appropriate balance on operating board. When it’s involved right and left chemisphere, there is base for comprehensive perception spectrum, through prisms of different types of thinking. Indirectly author have been payed attention for movement relation with succes of cognition.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectmācīšanās kustībā
dc.subjectvizualizācija
dc.subjectkustību koordinācija
dc.subjectlīdzsvars
dc.subjectatmiņas likumsakarības
dc.titleSpēles “Dinamiskais alfabēts” izmantošana burtu atpazīšanā 5 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeGame’s “Dynamical alphabet” use for recognition of letters for 5 years old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record