Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorBerkmane, Anna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-14T02:01:35Z
dc.date.available2022-12-14T02:01:35Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other91039
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61566
dc.description.abstractPētniecības darba autors: Anna Berkmane Pētniecības darba tēma: Atbalstošas un attīstošas vides veidošana pirmsskolas izglītības 2. posmā Pētniecības darba zinātniskā vadītāja: Dr. psych., prof. Tija Zīriņa Pētījuma mērķis ir teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt drošas un atbalstošas izglītojošas vides veidošanas nosacījumus pirmsskolas izglītības 2. posmā. Pētījuma objekts ir izglītojošā vide pirmsskolā. Pētījumā izvirzīti vairāki uzdevumi: analizēt bērna emocionālās attīstības likumsakarības pirmsskolas vecumā, veikt pētījumu par drošas un atbalstošas izglītojošas vides veidošanu pirmsskolas izglītības 2. posmā, izpētīt mūsdienās esošos pedagoģiskos izaicinājumus, veikt pētījumu un izdarīt secinājumus un izstrādāt priekšlikumus drošas un atbalstošas izglītojošas vides veidošanā pirmsskolas 2. posmā Pētniecības darbs sastāv no 4 daļām- 3 teorētiskās un 1 empīriskā daļa. Pirmajā daļā tika izpētīti teorētiskie avoti par attīstošu un drošu izglītības vidi pirmsskolas izglītības iestādē, otrajā daļā tika teorētiski pētīta bērna attīstība pirmsskolas izglītības 2. posmā, trešajā daļā tika apkopota teorētiskā informācija par izglītības vides iekārtošanu pirmsskolas izglītības 2. posmā, bet ceturtajā daļā tika veikta novērošana, teorētisko aspektu pārbaudīšana pirmsskolas izglītības iestādē un veiktas izglītības vides pārmaiņas, kuru laikā tika veikts novērojums. Pētījums sastāv no 62 lapaspusēm teorētisko aspektu apkopojuma trīs nodaļās, pētījuma aprakstu vienā nodaļā, četriem pielikumiem, pieciem attēliem, priekšlikumiem un secinājumiem, un nobeiguma. Pētījumā tika izmantotas vairākas pētījuma metodes- bērnu un pedagogu uzvedības novērojums, pedagoģiskais novērojums, fiziskās vides izmainīšana, salīdzināšanas metode, teorētisko avotu analīze, novērojuma datu analīze. Pētījuma gaitā tika secināts, ka izglītojošas un atbalstošas vides veidošanai pirmsskolas 2. posmā ir jāņem vērā vairāki būtiski aspekti- fiziskais vides iekārtojums, pedagogu profesionalitāte, fizioloģiskās un psiholoģiskās bērnu īpašības atbilstošajā vecuma posmā, kā arī kopējie izaicinājumi mūsdienu pedagoģijā. Pētījums izklāstīts 62 lappusēs, tajā iekļauti 6 pedagoģiskās novērošanas protokoli un 6 attēli. Pētījumā izmantoti 19 avoti un 4 pielikumi. Atslēgas vārdi: pirmsskola, emocionālā attīstība, kognitīvā attīstība, fiziskā attīstība, vide, vides ietekme, kompetence, atbalstošs.
dc.description.abstractResearch work author: Anna Berkmane Research work theme: Safe and supportive environment in preschool for 3–4-year-old children. Supervisor: Prof., Dr. psych. Tija Zīriņa Target of research is observed how environmental changes affects children in early preschool age, based on theoretical aspects. Research object is to observe safe and supportive environment in preschool for 3–4-year-old children. There are several tasks in this research- to analyze emotional regularities of development for 3–4-year-old children, to analyze safe and supportive environment in pedagogical and psychological research, to do research about contemporary pedagogical challenges, to do research, draw conclusions and make a proposition about creating safe and supportive environment for 3-4 years old children in preschool. Research work consists of 4 chapters, which includes three chapters with theoretical bases, one chapter as a description of practical observation. The first chapter is about doing theoretical research in pedagogical and psychological research about safe and supportive environment in preschool, the second chapter includes theoretical summary about emotional development for children 3-4 years, the third chapter includes theoretical summary about contemporary pedagogical challenges, the fourth chapter includes the summary of theoretical and practical aspects of this research. Research consists of 62 pages theoretical research in three chapters, one-chapter practical research summary, 6 pedagogical observation protocols and 6 photos, four attachments, five pictures, proposition and conclusions and summary. There are several methods included in this research- theoretical analyses of literature, observation of behavior of children and teacher, pedagogical observation, changes of physical environment, comparing method, analyze of observation. Conclusions- several aspects must be observed to set up a safe and supportive environment in preschool- physical aspects about the place, professionality of teachers, psychological and physical characteristics of children at this age and the global changes in pedagogy. Key words: Children, preschool, environment, education, empathy, experienced, pedagogy, early childhood, environment changes, supportive environment, support.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectPirmsskola
dc.subjectEmocionālā attīstība
dc.subjectKognitīvā attīstība
dc.subjectFiziskā attīstība
dc.subjectVide
dc.titleDrošas un atbalstošas izglītojošas vides veidošana pirmsskolas izglītības 2. Posmā
dc.title.alternativeSAFE AND SUPPORTIVE ENVIRONMENT IN PRESCHOOL FOR 3-4 YEAR OLD CHILDREN
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record