dc.contributor.advisor | Šūmane, Ilze | |
dc.contributor.author | Kalnbērziņa, Elīna | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2022-12-14T02:01:37Z | |
dc.date.available | 2022-12-14T02:01:37Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | 91058 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61578 | |
dc.description.abstract | Darba nosaukums: Četrus līdz piecus gadus vecu bērnu dialogrunas attīstība lomu rotaļās Darba autore: Elīna Kalnbērziņa Pētījuma mērķis: Izpētīt dialogrunas attīstības iespējas lomu rotaļās. Pētījuma jautājums: Vai mērķtiecīgi izvēlētas lomu rotaļas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā veicinās bērna dialogrunas attīstību? Darba teorētiskajā daļā apkopotas un analizētas latviešu un ārzemju zinātnieku, bērnu psihologu un pedagogu atziņas par vispārējo vidējā pirmsskolas vecuma bērna attīstību un lomu rotaļu ietekmi dialogrunas veicināšanā. Empīriskajā daļā, izmantojot pedagoģiskā novērojuma metodi, realizēts pētījums par lomu rotaļu ietekmi uz dialogrunas attīstību. Pētījumā piedalījās 12 Pirmsskolas izglītības iestādes X bērni vecumā no 4-5 gadiem. Pētījuma gaitā apstiprinājās pētījuma jautājums. Mērķtiecīgi izvēlētas lomu rotaļas veicina dialogrunas attīstību, ja tās ir atbilstošas bērnu vecumam un bērniem tiek atvēlēts laiks un vieta to izspēlei. Diplomdarbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem. Diplomdarba apjoms ir 48 lpp., 4 attēli un 3 tabulas. Izmantotas 40 literatūras un avotu vienības. Atslēgvārdi: lomu rotaļas, dialogruna, attīstība, vidējais pirmsskolas vecums. | |
dc.description.abstract | The subject of diploma work: Promoting development of dialogue speech for 4-5 years old children in role games The author of the diploma work: Elīna Kalnbērziņa The aim of the research: Explore the development of the dialogue speech in role games. The question of the research: Will targeted role games in preschool pedagogical process contribute to the child’s development of the dialogue speech? The theoretical part of the work consists of Latvian and foreign scientist’s, child psychologists and pedagogue’s knowledges about general development of middle preschool age child and the impact of role game in promoting dialogue speech. The empirical part has carried out research on the impact of role play in the development of the dialogue speech by using the method of pedagogical observation. Twelve four to five years old preschool children have taken a part in research. The issue of the research has proved during the research. The targeted role games are promoting the development of the dialogue speech if they are appropriate to children’s age and there is enough space and time to play them out. The structure of the diploma work: introduction, three parts, conclusions, and proposals. The amount of diploma work is forty-eight pages, four pictures and three tables. Forty sources of literature have been used. Keywords: role games, dialogue speech, development, middle preschool age. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | lomu | |
dc.subject | rotaļas | |
dc.subject | dialogruna | |
dc.subject | attīstība | |
dc.subject | pirmsskolas | |
dc.title | 4-5 GADUS VECU BĒRNU DIALOGRUNAS ATTĪSTĪBA LOMU ROTAĻĀS | |
dc.title.alternative | PROMOTING DIALOGUE SPEECH DEVELOPMENT FOR 4-5 YEARS OLD CHILDREN IN ROLE GAMES | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |