Show simple item record

dc.contributor.advisorAuziņa, Anita
dc.contributor.authorRekrutenko, Kristina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-14T02:01:39Z
dc.date.available2022-12-14T02:01:39Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other91072
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61586
dc.description.abstractAngļu valodai mūsdienu dzīvē ir milzīga loma visās jomās. Bez tā nav iespējams ne tikai pilnībā izmantot visas civilizācijas priekšrocības, bet arī iegūt pienācīgu izglītību, darbu un starptautiski komunicēt. Tās apguves aktualitāte ar katru gadu pieaug, un cilvēki saprot, ka angļu valodas zināšanas dod viņu dzīvei vairāk iespējas. Lai efektīvi apgūtu angļu valodu, nepieciešams papildināt vārdu krājumu. Viena no angļu valodas sarunvalodas problēmām ir nepietiekams vārdu krājums. Lai apgūtu vārdu krājumu angļu valodā, izmanto dažādas mācību metodes. Šajā diplomdarbā stāstu stāstīšanas metode ir pētīta vārdu krājuma pilnveidei sākumskolas 5. klasē. Teorētiskajā daļā ir aprakstīta stāstu stāstīšanas nozīme angļu valodas stundās. Darbā apskatīti tādi aspekti kā runas problemātika, tostarp monologs, mācību metodes un pusaudžu vecumposma īpatnības, stāstu stāstīšanas un mutvārdu stāstīšanas definīcijas. Gadījuma pētījumā piedalījās vienas Rīgas sākumskolas 5. klases 14 skolēni. Pētījumā tika izmantotas tādas datu vākšanas metodes kā novērošana, anketēšana un skolēnu pašvērtējums. Apkopojot iegūtos datus, tika secināts, ka lielākajai daļai skolēnu patika lasīt stāstus angļu valodā un ka, viņuprāt, viņiem labi padevās stāstīt stāstus angļu valodā. Skolēniem bija vieglāk atcerēties jaunapgūtos vārdu dialoga laikā, ja tie bija stāstā, kuru skolēni bija lasījuši.
dc.description.abstractEnglish plays a huge role in modern life in all areas. Without it, it is impossible not only to use fully all the advantages of civilization, but also to get proper education, work and international communication. The relevance of its studies is growing every year, and people realize that knowing English gives their lives more opportunities. In order to learn English effectively, one needs to expand vocabulary. One of the problems of conversational English is insufficient vocabulary. Different teaching methods are used to learn English vocabulary. In this Paper, the method of storytelling was chosen to be implemented for improving vocabulary in primary school, in Grade 5. The theoretical part explores the importance of storytelling in English classes. The work deals with such aspects as speech issues, including monologue speech, teaching methods and peculiarities of adolescence, storytelling and description of the definition of oral storytelling. Grade 5, 14 students in one of primary schools in Riga participated in a case study as a research method. In the study such research methods were used: observation, questionnaire and student self-assessment. Summarizing the obtained data, the following conclusions were drawn that the majority of students liked to read stories in English and that they thought they were good at telling stories in English. It was easier for students to remember a new word during a dialogue if it was in the story that the students had read.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectstorytelling
dc.subjectvocabulary
dc.subjectverbal story
dc.subjectadolescence
dc.subjectteaching methods
dc.titleStāstu stāstīšanas metode 5. klases skolēnu vārdu krājuma pilnveidei angļu valodas stundās
dc.title.alternativeStorytelling Method for Enriching Students' Vocabulary in English Lessons of Grade 5
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record