Show simple item record

dc.contributor.advisorLatkovska, Evija
dc.contributor.authorIeleja, Klinta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-14T02:01:39Z
dc.date.available2022-12-14T02:01:39Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other91085
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61587
dc.description.abstractDiplomdarbs tika izstrādāts, lai padziļinātu izpratni par “Es protu apgalvojumu” izmantošanu kā pašvadītu mācīšanās prasmju novērtēšanas instrumenta faktisko pielietojumu un lai noteiktu, vai tas palīdz uzlabot skolēnu angļu valodas sasniegumus. Diplomdarba mērķis bija izpētīt, kā pašvadītas mācīšanās “Es protu apgalvojumus” var izmantot angļu valodas stundās, lai uzlabotu skolēnu angļu valodas sniegumu 4. klasē. Par pētījuma metodi tika izvēlēts gadījuma pētījums. Par pētījuma bāzi tika izvēlēti 19 Ērgļu vidusskolas 4. klases skolēni vecumā no 9 līdz 10 gadiem Dati tika vākti, izmantojot stundu novērošanas protokolus, skolotāju viedokļa noskaidrošanai tika izmantota daļēji strukturēta intervija, bet skolēnu viedokļa noskaidrošanai tika izvēlēta anketēšana 4. klases skolēniem. Empīriskā pētījuma laikā tika noskaidrots, ka pašvadītas mācīšanās “Es protu apgalvojumi” var tikt ieviesti angļu valodas stundās, lai palīdzētu skolēniem sasniegt viņu izvirzītos mērķus, tomēr rezultātu sasniegšanu ietekmē arī skolēnu personība. Pētījuma laika periods nebija pietiekami ilgs, lai noteiktu, vai apgalvojumiem bija ietekme uz skolēnu sasniegumiem angļu valodā 4. klasē. Empīriskais pētījums apstiprināja, ka pašvadītas mācīšanās “Es protu apgalvojumi” rada padziļinātu izpratni par saistību starp plānošanas procesa nozīmību un akadēmiskajiem sasniegumiem, kā arī tas veido pozitīvāku attieksmi pret mācīšanās procesu. Tomēr šī pieeja dažiem skolēniem nepalīdzēja, tāpēc ir nepieciešama tālāka izpēte, lai noskaidrotu kā uzlabot visu skolēnu sniegumu.
dc.description.abstractThe Diploma Paper was designed to enhance understanding of the actual application of the concept of "Can-Do Statements" as an evaluation tool for self-regulated learning skills and to determine whether or not it aids in improving students' English achievement. Therefore the aim of the Diploma Paper was to study how self-regulated learning “Can-Do Statements” can be used in English language lessons to improve students’ achievement in English in Year 4. The chosen method of research was a case study. The research sample was 19 Year 4 students aged from 9 to 10 years representing Ergli secondary school located. The data were collected using lesson observation sheets, semi-structured interviews and a survey for Year 4 students. During the empirical research it was found out that self-regulated learning “Can-Do Statements” can be implemented in English language lessons to help students to achieve their set goals though the success of the result depends on students’ personality but the time period of the research was not long enough to determine if the statements had objective impact on students’ in English in Year 4. Empirical research confirmed that self -regulated learning “Can-Do Statements” creates deeper understanding about the connection between the importance of planning process and achieving the academical goal and that creates more positive attitude towards learning process but still this approach did not help several students as expected and further research is needed to investigate how to improve all students achievement.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectyoung foreign language learners
dc.subjectself-regulated learning skills
dc.subject“Can-Do Statements”
dc.subjectforeign language learning
dc.titlePašvadītas mācīšanās “Es protu apgalvojumi” skolēnu vispārējai angļu valodas mācību sasniegumu uzlabošanai 4. klasē
dc.title.alternativeSelf-Regulated Learning “Can-Do Statements” to Improve Students’ Achievement in Englishi in Year 4
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record