Show simple item record

dc.contributor.advisorKalniņa, Sandra
dc.contributor.authorDimbele, Patrīcija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-14T02:01:39Z
dc.date.available2022-12-14T02:01:39Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other91098
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61589
dc.description.abstractŠis pētījums ir veidots ar nolūku, lai labāk izprastu aktuālās vajadzības un viedokļus skolotāju vidū, kuri šobrīd strādā izglītības vidē, kurā tiek īstenots jaunas izglītības standarts. Vispārējās izglītības standartu ir izstrādājusi Latvijas Republikas Izglītības un Zinātnes ministrija sadarbībā ar Valsts Izglītības Satura Centru. Šī brīža situācija valstī norāda uz to, ka skolotājiem ir vajadzīga palīdzība no valdības un citām izglītības satura instancēm, lai veidotu materiālus, ko izmantot mācību stundām. Skolotāji ir nostādīti situācijās, kurā tiek piedāvātas neobjektīvas izvēles starp kurām izvēlēties, lai turpinātu mācību procesu. Skolotāji ir spiesti paši atrast veidus, kā īstenot jaunās vadlīnijas un standartu ar materiāliem, kuri ir paredzēti vecākām idejām un citām pedagoģijas pieejām. Šī situācija veido bīstami vidu, kurā vadlīnijas nevar tikt sasniegtas vai tiek sasniegtas nevajadzīgi sarežģītā formā un no skolēniem tiek pieprasīts sasniegt sasniedzamos rezultātus ar materiāliem, kas nav domāti šādai izglītības pieejai un sasniedzamajiem rezultātiem. Vairākas izglītības iestādes Latvijā un skolotāji, kuri tajās strādā, izvēlas veidot materiālus paši, lai nezaudētu izglītības kvalitātes līmeni. Pētījums sastāv no projekta “Skola 2030” metodisko materiālu un standarta dokumentācijas analīzes. Jaunas izglītības standarts ir balstīts Kompetenču izglītības pieejā un ir veidots tā, lai izglītības process būtu sadalīts septiņās jomās. Izglītības jomas ir Valodu joma, Sociālā un Pilsoniskā joma, Kultūras un pašizpausmes mākslā joma, Dabas zinātņu joma, Matemātikas joma, Tehnoloģiju joma un Veselības un Fiziskās aktivitātes jomas. Katra no jomām sastāv no radniecīgiem mācību priekšmetiem. Viena no datu vākšanas metodēm pētījumā ir aptauja un tās rezultātā ievākto datu analīze. Aptauja ir veidota, lai ievāktu skolotāju viedokļus, kuri šobrīd strādā vidē, kurā tiek īstenots jaunais mācību standarts un galvenās projekta “Skola 2030” idejas. Projekts “Skola 2030” ir izveidojis vadlīnijas, lai skolotājiem atvieglotu pārmaiņu procesu. Projekts ir izveidojis arī mācību resursu krātuvi, kurā aicina skolotājus meklēt materiālus mācību stundām. Diemžēl skolotāji ir saskārušies ar vairākām problēmām saistībā ar materiālu daudzumu un kvalitāti. Pētījumā ievāktie dati liecina, ka skolotājiem ir nepieciešama lielākā palīdzība standarta īstenošanas procesā saistībā ar pieejamajiem materiāliem šajā brīdī. Pētījuma ietvaros iegūti dati tika salīdzināt ar lielāku pētījumu, kas tiek veidot izglītības uzņēmuma “Lielvārds” vadībā. Skolotāji sniedz atbildes, kas norāda, ka viņiem ir nepieciešama palīdzība tieši standarta īstenošanas procesā izglītības vidē. Pētījuma ietvaros tika veidoti materiāli, kuri balstīti jaunajā standartā, vadlīnijās un atbilst noteiktajiem sasniedzamajiem rezultātiem. Materiālu veids tika izvēlēts balstoties uz anketēšanas rezultātiem no skolotāju viedokļiem, ka šobrīd strādā Latvijas Republikā. Materiāli ir koncentrēti uz lasīt
dc.description.abstractThis research is carried out in order to better understand the current needs and opinions of the teachers working on implementing the new educational standard developed by the Ministry of Education and Science of Latvia and the National Centre of Education of Latvia. The current situation in the country shows that teachers require help from the government and other facilities that could develop materials to use in the classroom, otherwise the teachers are left with unfair choices on how to proceed with their teaching procedures. Teachers are forced to find a way to teach according to the new guidelines with materials that are based on older ideas and approaches. This leaves the educational environment in a dangerous purgatory in which the guidelines cannot be met or are unreasonably harder to achieve and students are meant to achieve aims that are not meant to be achieved by the available materials. The solution that many educational institutions around the Republic of Latvia and the educators working in them are left with is developing the materials themselves. The research consists of a thorough analysis of the documentation regarding the new educational guidelines and the methodological materials developed by the project “Skola 2030”. The new educational standard is based on the Competency Educational Approach and is designed to divide the educational system into seven educational subject fields. The fields are the Language field, Social and Civic field, Cultural Understanding and Self-expression in Art, Nature Sciences, Mathematics, Technologies, Health and Physical Activity. Each field consists of related subjects. One of the data collection methods carried out in this research was a questionnaire and the analysis of the gathered data. The questionnaire was designed to gather the opinions of teachers about the implementation process of the new educational standard and the fundamental ideas of the project “Skola 2030”. The project “Skola 2030” has designed guidelines for teachers to help in the implementation process. The project also has developed a learning resource portfolio in which teachers are encouraged to search for materials that they need for their lessons. However, there have been problems regarding the quantity and quality of the materials that can be found in the learning portfolio. This research shows that teachers need more assistance from the project concerning the materials that are available for use at the current moment. For further analysis, the research shows a comparison to another survey carried out by the educational association “Lielvārds”. Teachers have stated that they need professional guidance with the implementation process of the new educational standard in the educational environment. In the course of carrying out this research, materials were designed. The materials are based on the fundamental ideas of the new educational guidelines, they are corresponding with the achievable aim of the students that can
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectKompetenču pieeja
dc.subjectCaurviju prasmes
dc.subjectVērtības un Tikumi
dc.subjectVadlīnijas
dc.subjectStrādāt ar tekstu
dc.titleSKOLOTĀJU VAJADZĪBU IZPĒTE ANGĻU VALODAS METODISKO MATERIĀLU IZSTRĀDEI 1.-3. KLASES SKOLĒNIEM
dc.title.alternativeTEACHERS’ NEEDS ANALYSIS TO DESIGN TEACHING AND LEARNING MATERIALS FOR ENGLISH LESSONS IN GRADES 1-3
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record