CLIL Pieeja Angļu Valodas Stundās 6. klasē Mācot Latviešu Simbolus
Author
Kikuste, Ella
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā darbā tiek pētīta CLIL mācību pieeja angļu valodas stundās kā līdzeklis, lai iepazīstinātu skolēnus ar latviešu simboliem un, iespējams, palīdzētu skolēniem, kuriem latviešu valoda nav dzimtā. Tas var palīdzēt integrēties un labāk izprast latviešu kultūru un simbolu. Pētījuma aktualitāte ir saistīta ar pieaugošo kara bēgļu un viņu bērnu skaitu, kuri pārceļas uz ārvalstīm, tostarp Latviju, un turpina izglītības ceļu svešvalodā. Ņemot vērā jaunās pārmaiņas Latvijas skolu sistēmā un mācības tikai latviešu valodā, tas palīdzētu arī mazākumtautību skolu skolēniem, kuri nav mācījušies 100% latviešu valodā, labāk izprast savas valsts kultūru un simboliku. Viens no galvenajiem CLIL pieejas mācīšanas ieguvumiem varētu būt palīdzēt skolēniem ātrāk integrēties un labāk izprast jauno vidi, kā arī izglītot viņus par savas kultūras atšķirībām vai līdzībām valodā, kuru viņi, iespējams, jau nedaudz pārvalda. Pētījuma mērķis ir analizēt sociālo zinīnu mācību programmas un angļu valodas līdzības, lai redzētu CLIL pieejas mācību metodes un to, kā integrēt sociālo zinību tēmas ar valodas mācīšanos un mācīšanu. Atslēgas vārdi: satura un valodas integrēta mācīšanās (CLIL), skolotāja profesionālā kompetence, Latvijas simboli, kultūras integrācija. This paper explores the CLIL teaching approach in English classes as a tool to introduce students to Latvian symbols and possibly help non-native-speaking students integrate and better understand Latvian culture and costumes. The topicality of the research relates to the rising numbers of war refugees and their kids moving to foreign countries, Latvia included, and continuing their education journey in foreign languages that students do not know of. Moreover, with the new changes in the school system in Latvia and only teaching in Latvian, it would also help minority school students who did not study 100% in Latvian better understand their own countries’ culture and symbols. One of the main benefits of CLIL approach teaching could be helping students integrate faster and to understand their new environment better, as well as to educate them about differences or similarities in their own culture in a language they probably already have some knowledge in. The study aims to analyze similarities in social science curriculum and English to see the CLIL approach teaching methods and how to integrate social science topics with language learning and teaching. Keywords: content and language integrated learning (CLIL), teacher’s professional competence, symbols of Latvia, cultural integration