Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorIvanova, Dagnija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-14T02:01:40Z
dc.date.available2022-12-14T02:01:40Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other91149
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61594
dc.description.abstractDiplomdarba autore ir Dagnija Ivanova. Diplomdarba temats ir “Digitālā rīka “Digiteo” izmantošanas iespējas runas skaņu izvērtēšanai 4 – 7 gadus veciem bērniem logopēda darbībā”. Diplomdarba mērķis ir izpētīt izvirzītās hipotēzes pamatojumu, vai digitālais rīks “Digiteo.lv” uzlabos un sniegs atbalstu logopēdu darbā, lai novērtētu 4 – 7 gadus vecu bērnu runas skaņu izrunu. Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Pētījuma teorētiskajā daļā, pamatojoties uz Stangaines, Markus, Tūbeles, Miltiņas, Vilkas, Tomeles un vēl citu darbā pieminēto autoru pētījumiem un atziņām, darba autore analizē vidējā un vecākā pirmsskolas vecuma bērnu runas skaņu izrunas attīstību, logopēda darba organizāciju un logopēda darbā izmantojamie digitālie mācību līdzekļi, digitālās mācību platformas. Balstoties uz pētījumiem un dažādiem avotiem, digitālo tehnoloģiju sniegtās priekšrocības tiek raksturotas un analizētas logopēdijas kontekstā. Empīriskajā daļā tiek apkopota informācija par digitālo tehnoloģiju izmantošanu un digitalizēta runas skaņu izrunas pārbaudes rīka nepieciešamību Latvijas logopēdu darbā. No aptaujas datiem tiek izvirzīts mērķis veidot digitālu rīku “digiteo.lv”. Lai pierādītu pētījumā izvirzīto hipotēzi, ar ekspertu atzinumu palīdzību tika vērtēta lietotāju pieredze rīka lietošanā. Pētījuma rezultāti liecina, ka izmantojot “digiteo.lv” rīku logopēdiem tiek piedāvāts mūsdienīgs risinājums, lai novērtētu bērnu runas skaņu izrunu. Lai bērniem netieši radītu priekšstatu par tehnoloģiju jēgpilnu pielietojumu, tas ir jādara arī logopēdijas nodarbībās. Diplomdarbam ir šāda struktūra: ievads, anotācija latviešu un angļu valodā, 3 nodaļas, nobeigums un secinājumi, izmantotās literatūras avoti. Darbā ir 12 attēli, 6 tabulas un 6 pielikumi. Darba apjoms ir 73 lapaspuses.
dc.description.abstractThe author of the thesis is Dagnija Ivanova. The topic of her diploma thesis is "Possibilities of using the digital tool "Digiteo" for the evaluation of speech sounds in 4 - 7-year-old children in speech therapy". The aim of the thesis is to investigate the basis of the hypothesis if the digital tool "Digiteo.lv" will improve and support the speech therapists' work to evaluate the speech sounds of 4 - 7-year-old children. Work consists of theoretical and empirical parts. In the theoretical part of the study, based on the research and findings of Stangaine, Markus, Tūbele, Miltina, Vilka, Tomele and other authors mentioned in the paper, the author analyses the development of speech sound pronunciation in middle and older preschool children, the organization of speech therapist's work and digital learning tools, digital learning platforms used in speech therapist's work. Based on the research and various sources, the advantages of digital technologies are described and analyzed in the context of speech therapy. The empirical part summarizes information on the use of digital technologies and the need for a digitalized speech sound pronunciation assessment tool in the work of Latvian speech therapists. From the results of the survey, the aim is to create a digital tool "digiteo.lv". In order to prove the hypothesis of the study, the users' experience in using the tool was evaluated with the help of expert opinions. The result of the study shows that the "digiteo.lv" tool offers speech therapists a modern solution for assessing children's speech sounds. In practice, this should also be done in speech therapy sessions to give children an implicit idea of the meaningful use of technology. The thesis is structured as follows: introduction, annotation in Latvian and English, 3 chapters, conclusion and conclusions, sources of literature used. The thesis contains 12 figures, 6 tables and 6 annexes. The thesis is seventy-three pages long. Keywords: middle pre-school, upper pre-school, speech development, digital technologies in speech therapy, speech sound testing.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectVidējais pirmsskolas posms.
dc.subjectVecākais pirmsskolas posms.
dc.subjectRunas attīstība.
dc.subjectDigitālās tehnoloģijas logopēdijā.
dc.subjectRunas skaņu pārbaude.
dc.titleDIGITĀLĀ RĪKA “DIGITEO” IZMANTOŠANAS IESPĒJAS RUNAS SKAŅU IZVĒRTĒŠANAI 4 – 7 GADUS VECIEM BĒRNIEM LOGOPĒDA DARBĪBĀ
dc.title.alternativePOSSIBILITIES OF USING THE DIGITIO TOOL FOR EVALUATING SPEECH SOUNDS FOR 4-7 YEAR OLD CHILDREN IN SPEECH THERAPY
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record