Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorSaulīte, Anita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-14T02:01:40Z
dc.date.available2022-12-14T02:01:40Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other91153
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61595
dc.description.abstractDarba nosaukums: Kustību kompleksa izmantošana fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanai 3-4 gadus veciem bērniem Darba autore: Anita Saulīte Zinātniskā darba vadītāja: Dr. paed. profesore Sarmīte Tūbele Pētījuma mērķis: teorētiski pamatot un praktiski izpētīt kustību kompleksa ietekmi uz 3-4 gadus vecu bērnu fonētiski fonemātisko traucējumu attīstību Pētījuma uzdevumi: •Analizēt teorētisko literatūru par 3-4 gadus vecu bērnu attīstību. •Analizēt literatūru par kustību kompleksa ietekmi uz bērnu kognitīvo attīstību. •Kustību kompleksa izstrādāšana. •Analizēt bērnu valodas traucējumu attīstību pirms un pēc kustību kompleksa izmantošanas ikdienā. Darbs sastāv no 4 nodaļām. Pirmajā nodaļā analizēta zinātniskā literatūra par 3 līdz 4 gadus vecu bērnu vispārīgo attīstību. Kurā sīkāk apskatītas ir sociālā, emocionālā un gribas joma, fiziskā un kognitīvā joma, kurā dziļāk pētīta valodas attīstība šajā vecumā. Otrajā nodaļā analizēta literatūra par fonēmu izrunu un fonētiski fonemātiskiem traucējumiem, bērniem no 3 līdz 4 gadu vecumam. Trešajā nodaļā analizēta literatūra par fizisko aktivitāšu izmantošanu kognitīvai attīstībai. Ceturtajā nodaļā pētījuma nodaļa, kurā autore analizē savu pētījumu par vingrojuma kompleksā ietekmi uz bērna fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Apakšnodaļās Apskata bērnu valodas un fizisko attīstību pirms kompleksa izmantošanas. Izstrādā kustību kompleksus un apraksta tos. Analizē bērnu attīstību pēc kompleksu izmantošanas. Pētījuma rezultāti apkopoti tabulās, diagrammās un attēlos un apraksta veidā. Nobeigumā izdarīti secinājumi un sniegti ieteikumi pirmsskolas pedagogiem, logopēdiem, speciālajiem pedagogiem. Diplomdarba apjoms: 60 lappuse, 4 pielikumi, 68 izmantoti literatūras un informācijas avoti, 17 attēli un 10 tabulas Atslēgas vārdi: kustību komplekss, fonētiski fonemātiskie traucējumi, 3-4 gadus veci bērni.
dc.description.abstractTitle: Movement complex application in phonetic and phonemic disorder mitigation in children between ages 3 and 4 Author: Anita Saulīte Thesis supervisor: Dr. paed. profesore Sarmīte Tūbele Objective: theoretically substantiate and practically research the effect of movement complex on the development of phonetic phonemic disorders in children ages 3 to 4 Material and methods: •Theoretical literature analysis on the development of children ages 3 to 4; •Literature analysis on exercise module effects on the cognitive development of children; •Development of movement complex; •Analysis of children’s linguistic disorder before and after the daily use of exercise modules. The thesis consists of 4 segments. Segment one analyzes scientific literature on the overall development of children between ages 3 and 4. The main areas of interest are social, emotional, volitional, physical and cognitive aspects, as well as a deepened research of linguistic development in these ages. Segment two analyzes literature on phonetic and phonemic disorders in children ages 3 to 4. Segment three analyzes literature on the utilization of physical activities for cognitive development. Segment four covers the author’s research on the effect of movement complex on children’s phonetic and phonemic disorders. The subchapters cover children’s linguistic and physical development before using the movement complex, the creation and description of the movement complex, as well as an analysis of the children’s development after using the movement complex. The research results are compiled into tables, diagrams and illustrations with according descriptions. The conclusion covers the results and findings of the research. Volume of thesis: 60 pages, 4 appendices, 68 literary and information sources, 17 images and 10 tables. Keywords: exercise modules, phonetic phonemic disorders, children ages 3-4.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectkustību
dc.subjectkomplekss
dc.subjectfonētiski
dc.subjectfonemātiskie
dc.subjecttraucējumi
dc.titleKustību kompleksa izmantošana fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanai 3-4 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeThe use of a complex of movements to alleviate phonetic phonemic disorders in 3-4 year old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record