Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorGabranova, Daniela
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-14T02:01:41Z
dc.date.available2022-12-14T02:01:41Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other91158
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61598
dc.description.abstractDarba mērķis: Teorētiski izpētīt dažādu autoru teorētiskās atziņas un praktiski vērtēt didaktisko spēļu lietošanas iespējas skaņu R un L izrunas traucējumu mazināšanā 5 – 6 gadus veciem bērniem. Pētījuma izvirzītie uzdevumi: 1. Teorētiski izzināt skaņu izrunas traucējumus pētījuma problēmas veselumā. 2. Analizēt skaņu izrunas traucējumu koriģējoši attīstošās darbības posmus. 3. Precizēt didaktiskās spēles logopēda nodarbībās. 4. Veikt pētījumu par skaņu R un L izrunas traucējumu mazināšanas iespējām, lietojot didaktiskās spēles. 5. Apkopot un analizēt pētījuma datus un veikt secinājumus. Darbs sastāv no 3 daļām. Pirmajā daļā tiek analizēta informācija par skaņu izrunas traucējumu cēloņiem, ietekmējošajiem faktoriem, kā arī to daudzveidīgās izpausmes. Tiek pētītas vecākā pirmsskolas vecuma attīstības īpatnības. Otrajā nodaļā padziļināti tiek aprakstīta koriģējoši attīstošā darbība skaņu izrunas traucējumu mazināšanai. Vēl tiek raksturota didaktiskā spēle, tās būtība, iedalījums, funkcijas un posmi. Atsevišķi didaktiskā spēle tiek aplūkota kā metode logopēdijas nodarbībās, kur tiek minēti tās veidi, struktūra un svarīgā loma korekcijas procesā. Trešajā nodaļā aprakstītas pētījumā lietotās metodes. Strukturēti aprakstīta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, sākot ar bērnu izpēti, turpinot ar koriģējoši attīstošo darbību, lietojot didaktiskās spēles un noslēgumā tiek apkopoti bērnu sasniegtie rezultāti. Darba rezultāts: Pētījuma ietvaros tiek apstiprināts, ka skaņu R un L izrunas traucējumi tiek mazināti koriģējoši attīstošajā darbībā, lietojot didaktiskās spēles. Darba struktūra: 69 lpp, 11 attēli, 7 tabulas, 8 pielikumi un 69 izmantotās literatūras avoti.
dc.description.abstractThe aim of diploma work: To theoretically study the theoretical insights of various authors and practically evaluate the possibilities of using didactic games in the reduction of R and L articular disorders for children aged 5 to 6 years. Objectives of the study: • In theory learn articular disorders as a whole of the research problem. • Analyze the correction developmental activities stages of articulation disorders. • Specify the didactic games in speech therapy lessons. • To do research about possibilities of reducing articulation disorders of the sounds R and L by using didactic games. • Collect and analyze research data and make conclusions. The diploma work consists of three chapters. In the first chapter is analyzed information about the causes of articulation disorders, influencing factors, and their various manifestations. There also have information about development features of oldest preschoolers. The second chapter describes in depth correction developmental activities for the reduction of articulation disorders. The didactic game, its essence, division, functions and stages are also described. Separately, the didactic game is considered as a method in speech therapy lessons where have mentioned its types, structure and important role in the correction process. The third chapter describes the used methods in the research. Structurally described pedagogical trial action, starting with the research of the children, continuing with the correction developmental activity using didactic games, and at the end results achieved by the children are summarized. The result of the diploma work: As part of the research, it is confirmed that articulation disorders of the sounds R and L reduced in correction developmental activities using didactic games. Structure of the diploma work: 69 pages, 11 images, 7 tables, 8 annexes and 69 sources of used literature.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectskaņu izrunas traucējumi
dc.subject5 – 6 gadus veci bērni
dc.subjectdidaktiskā
dc.subjectspēle
dc.titleDidaktisko spēļu lietojums skaņu R un L izrunas traucējumu mazināšanā 5 - 6 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeThe use of didactic games in reducing articular disorders of sounds R and L for 5 – 6 year old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record