dc.contributor.advisor | Tūbele, Sarmīte | |
dc.contributor.author | Anmane, Inga | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2022-12-14T02:01:41Z | |
dc.date.available | 2022-12-14T02:01:41Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | 91163 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61603 | |
dc.description.abstract | Darba autors. Inga Anmane Darba tēma. Logopēda palīdzība lasītprasmes veicināšanā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem sākumskolā 1. – 2. klasē. Darba zinātniskais vadītājs.Prof., Dr.paed. Sarmīte Tūbele. Pētījuma mērķis. Izpētīt lasītprasmes pilnveidošanu 1.-2.klašu skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem, iesaistot logopēdu, analizēt pētījuma procesā iegūtos rezultātus un apkopot galvenās lasītprasmes uzlabošanas metodes. Darba metodes. Datu vākšanas metodes – teorētiskās literatūras analīze, bērnu personu lietu analīze, mērķpedagoģiskie novērojumi, anketas. Datu apstrādes metodes – aprakstošā statistika. Darba apjoms. 55 lpp., 13 tabulas, 10 attēli, 18 pielikumi, 62 literatūras avoti. Darba saturs. Pētījuma aktualitāte ir lasītprasmes pilnveidošana ar logopēda palīdzību skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem 1.-2. klasē. Darbā aprakstīta lasītprasme, tās veidošanās, galvenie lasītprasmes kvalitātes rādītāji, analizēta jaunākā skolas vecuma attīstība. Darbam ir 3 daļas: 1.Teorētiskās nostādnes par lasītprasmi. 2.Skolēna ar garīgās attīstības traucējumiem raksturojums. 3.Pētījums par lasītprasmes attīstīšanu skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem logopēdijas nodarbībās. Darba izmantojamība. Pētījuma rezultātus var izmantot speciālās un iekļaujošās izglītības skolotāji. Atslēgas vārdi. Lasītprasme, lasītprasmes pilnveide, skolēni ar garīgās attīstības traucējumiem, sākumskola. | |
dc.description.abstract | Author of the paper. Inga Anmane. Theme of the paper. Assistance of a speech therapist in promoting reading skills for children with intelectual disabilities in primary school in grades 1 – 2. Supervisor of the paper. Prof., Dr.paed. Sarmīte Tūbele. Aim of the research. To study the improvement of reading skills for 1st-2nd grade students with intelectual developmental disorders with the involvement of a speech therapist, analyze the results obtained in the research process and summarize the main methods for improving reading skills. Methods of research. Data collection methods – analysis of theoretical literature, analysis of children's personal files, targeted pedagogical observations, questionnaires. Data processing methods – descriptive statistics. Volume of the paper. 55 pages, 13 tables, 10 pictures, 18 annexes, 62 literature sources. Content of the paper. The topicality of the research is the improvement of reading skills with the help of a speech therapist for students with mental developmental disorders in classes 1-2. The work describes literacy, its formation, the main quality indicators of literacy, and analyzes the development of the younger school age. The work has 3 parts: 1. Theoretical positions on literacy. 2. Characterization of a student with mental developmental disorders. 3. Research on developing reading skills for students with mental developmental disorders in speech therapy classes. Applicability of the paper. The results of the research can be used by teachers of special education and teachers of general education schools in primary school. Key words. Literacy, improvement of reading skills, students with mild intellectual disabilities, primary school. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | Lasītprasme | |
dc.subject | lasītprasmes pilnveide | |
dc.subject | skolēni ar garīgās attīstības traucējumiem | |
dc.subject | sākumskola | |
dc.title | Logopēda palīdzība lasītprasmes veicināšanā bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem sākumskolā 1. – 2.klasē | |
dc.title.alternative | Assistance of a speech therapist in promoting reading skills for children with intelectual disabilities in primary school in grades 1-2 | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |