ATBALSTA SISTĒMAS IZVEIDE BĒRNIEM AR JAUKTIEM ATTĪSTĪBAS TRAUCĒJUMIEM PIRMSSKOLAS III POSMĀ
Author
Semuča, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Laura Semuča Darba nosaukums: Atbalsta sistēmas izveide bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem pirmsskolas III posmā. Darba vadītāja: docente Dr. paed. Ilze Šūmane. Darba mērķis: izstrādāt atbalsta sistēmu bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem pirmsskolas III posmā. Darba struktūra: ievads, trīs nodaļas, 88 lapaspuses, secinājumi, literatūras saraksts, 15 pielikumi. Darba pirmajā nodaļā autore analizē zinātnisko literatūru, par izglītojamiem ar jauktiem attīstības traucējumiem 5-6 gadu vecumā. Izglītojamo ar jauktiem attīstības traucējumiem vispārējo raksturojumu, kā arī izglītojamo pedagoģiski psiholoģisko raksturojumu. Otrajā nodaļā analizējot dažādu zinātnisko literatūru, avotus un rakstus, autore iepazīstina ar sadarbību, tās formām un metodēm. Kā arī analizē sadarbību, kā atbalsta sistēmas pamatu. Izvērtē atbalsta personāla nozīmi atbalsta sistēmas izveidē. Trešajā nodaļā veic pētniecisko darbu par izglītojamiem ar jauktiem attīstības traucējumiem. Analizē literatūru un avotus, veica dokumentu analīzi, vēroja izglītojamos, kuriem ir jaukti attīstības traucējumi. Tika organizētas intervijas ar pedagogiem, vecākiem, kā arī fokusgrupu intervijas ar atbalsta personālu. Apkopoja datus un analizēja iegūto informāciju. Atslēgas vārdi: jaukti attīstības traucējumi, atbalsta sistēma, sadarbība. ANATATION Author of the work: Laura Semuca Job title: Creation of support system, for children whit mixed developmental disabilities in preschool III stage. Supervisor: docent Dr. paed. Ilze Sumane. Purpose of work: To develop a support system for children with mixed developmental disabilities in preschool III stage. The structure of the work: introduction, three chapters, 88 pages, conclusions, bibliography, 15 appendices. In the first chapter of the work, the author analyzes the scientific literature on students with mixed developmental disabilities at the age of 5-6. The general characteristics of students with mixed developmental disabilities, as well as the pedagogical and psychological characteristics of students. Analyzing various scientific literature, sources and articles in the second chapter, the author introduces cooperation, its forms and methods. It also analyzes cooperation as the basis of the support system. Evaluates the importance of support staff in the creation of a support system. In the third chapter, research work is carried out on learners with mixed developmental disabilities. Analyzed literature and sources, conducted document analysis, observed learners with mixed developmental disorders. Interviews with educators, parents, as well as focus group interviews with support staff were organized. Collected the data and analyzed the information obtained. Key words: mixed developmental disorders, support system, cooperation.