Show simple item record

dc.contributor.advisorĀboltiņa, Līga
dc.contributor.authorKulinska, Maija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-19T02:01:20Z
dc.date.available2022-12-19T02:01:20Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other91069
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61631
dc.description.abstractMaģistra darbā "Pirmsskolas pedagogu labbūtības faktori un to veicināšana” aplūkotas teorētiskās nostādnes par pirmsskolas pedagogu labbūtību un tās veicināšanas iespējas. Darbs veidots balstoties uz literatūras un avotu analīzi, lai definētu dažādus komponentus, kas nepieciešami visaptverošai pedagogu labbūtības izpratnei un veicināšanai. Veikts izmēģinājuma pētījums, empīrisks pētījums pierīgas novada X desmit pirmsskolas izglītības iestādēs un izstrādāti ieteikumi pedagogiem par labbūtības veicināšanu. Novadīta attālināta nodarbība pedagogiem, ar ieteikumiem savas labbūtības veicināšanā, veidota fokusa grupas diskusija un veikta analīze. Mērķis ir izzināt pirmsskolas pedagogu labbūtības veicināšanas faktorus un izstrādāt ieteikumus labbūtības veicināšanai. Par empīriskā pētījuma datiem interesi un atsaucību ir izrādījuši gan uzrunātie pirmsskolu iestāžu vadītāji, gan novada domes Izglītības nodaļas pārstāvji, kuri šobrīd izstrādā ieteikumus novada Ilgtspējīgas attīstības stratēģijas pilnveidei. Šī darba rezultāti veidos datu bāzi uz pierādījumiem balstītai izglītības politikai. Tas norāda, ka izvēlētais temats ir aktuāls un ļoti nozīmīgs daudzdimensionālā nozīmē. Autore ir pārliecināta, ka pirmsskolas izglītībā pedagoga labbūtībai ir milzīga nozīme un tā ietekmē profesionālo pedagoga darba kvalitāti, kas atspoguļojas mazajos audzēkņos ilgi pēc pirmsskolas absolvēšanas. Maģistra darba teorētiskā daļa sastāv no labbūtības jēdziena skaidrojuma, teorētiskā pamatojuma, labūtības un to ietekmējošo faktoru raksturojuma. Maģistra darba empīriskā daļa sastāv no aptaujas anketām, fokusa grupas diskusijas un analīzes. Maģistra darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, 3 apakšnodaļām, secinājumiem. Iekļautas 4 tabulas, 20 attēli, darba kopējais apjoms ir 83 lapaspuses, pievienoti 4 pielikumi. Izmantoto informācijas avotu saraksts satur 96 avotus. Atslēgas vārdi: Pirmsskolas izglītība, pirmsskolas pedagogs, labbūtība.
dc.description.abstractIn master’s thesis “Factors of preschool teacher wellbeing and facilitation thereof”, reviews the theoretical concepts of preschool teacher wellbeing and the possibilities of facilitating. The thesis is based on the analysis of literature and sources in order to define various components required for comprehensive understanding and facilitating of teacher wellbeing. The thesis includes a pilot study, empiric study conducted in ten preschools of the X Municipality in the Pierīga Region based on which the recommendations have been produced for teachers on the facilitating their wellbeing. A remote session was given to teachers providing recommendations aimed at the wellbeing advancement, formed a focus group discussion and were conducted over a two-week period. The objective of this master’s thesis is to study the factors facilitating preschool teacher wellbeing and, based on the results of the empirical research, to draw up recommendations to advancing wellbeing. The empirical research data obtained in this study have become a subject of interest and response from the addressed preschool principals and the representatives of the Education Department of the said Municipality who are currently involved in the improving of the regional Sustainable Development Strategy. The results of this work will form the basis for evidence-based education policy. The said interest indicates the multidimensional topicality and importance of the selected subject-matter. The author is positive that the preschool teacher wellbeing is of the immense importance and affects the professional quality of teachers’ performance, accordingly, influencing their learners after the preschool graduation. The theoretical part of this thesis comprises the explanation of the concept of wellbeing, the theoretical background, and the characterization of the factors contributing to wellbeing. The empirical part of the thesis consists of the survey questionnaires, focus group discussion and their analysis. The thesis is structured as follows: the introduction, 4 chapters, 3 subchapters, and conclusions. The thesis includes 4 tables, 20 image; the total volume is 83 pages and 4 annexes. The list of the used information sources includes 96 items. Keywords: Preschool education, preschool teacher, wellbeing.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectPirmsskolas
dc.subjectizglītība
dc.subjectpirmsskolas
dc.subjectpedagogs
dc.subjectlabbūtība
dc.titlePirmsskolas pedagogu labbūtības faktori un to veicināšana
dc.title.alternativeFactors of Preschool Teacher Wellbeing and Facilitation Thereof
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record