Show simple item record

dc.contributor.advisorStokenberga, Ieva
dc.contributor.authorIzmailova, Kitija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-19T02:01:22Z
dc.date.available2022-12-19T02:01:22Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other91083
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61643
dc.description.abstractIzglītības vidē bieži pētīts un dažādi interpretēts ir izglītības darba kvalitātes jautājums. Skolotājs ir šīs kvalitātes praktiskais veicinātājs, tāpēc būtiski ir pilnveidot skolotāja kompetences ne tikai mācīšanas metožu pielietošanā, bet arī skolotāja noturības stiprināšanā. Noturīgs skolotājs drīzāk būs prasmīgs pārvaldīt stresu izraisošas situācijas, klasvadību un mācību procesa norisi. Tādam skolotājam piemīt augsta sociāli emocionālā kompetence un viņš ir pašefektīvs savā darbībā. Šī maģistra darba ietvaros tiks aplūkotas programmas “Garīgās veselības veicināšana skolās” iesaistīto skolotāju sociāli emocionālās kompetences un pašefektivitātes kvalitātes un vērtēta to pilnveide šīs programmas ieviešanas laikā, izvērtējot arī pašrefleksijas dziļuma ietekmi uz kompetenču pilnveidi. Maģistra darba mērķis ir izvērtēt programmā iesaistīto skolotāju sociāli emocionālās kompetences pilnveidi, tās saistību ar darba pašefektivitātes rādītājiem un vērtēt pašrefleksijas nozīmi to pilnveidē. Pētījums sastāv no trīs posmiem. Pirmais posms ir zinātniskās literatūras analīze, lai izprastu skolotāja sociāli emocionālās kompetences un pašefektivitātes nozīmi profesionālajā darbībā, kā arī apkopotu veidus, kā šīs kompetences iespējams pilnveidot, tai skaitā ar pašrefleksijas praksi. Otrais posms ir programmā “Garīgās veselības veicināšana skolās” iesaistīto 54 skolotāju sociāli emocionālās kompetences, pašefektivitātes un pašrefleksijas novērtēšana, datu apkopošana, apstrāde, kā arī pētījuma realizēšanas procesa raksturojums. Trešais posms ir rezultātu analīze, diskusija par iegūtajiem rezultātiem un ieteikumu apkopojums šī pētījuma turpināšanai un programmas turpmākai ieviešanai līdzīgos apstākļos. Pētījuma rezultāti liecina, ka skolotāju sociāli emocionālā kompetence un pašefektivitāte ir savā starpā saistīti mainīgie. Programmas “Garīgās veselības veicināšana skolās” īstenošanas laikā skolotāju sociāli emocionālā kompetence un pašefektivitāte caurmērā ir pilnveidojusies, taču pašrefleksija šajā pētījumā neatklājās kā būtisks ietekmējošais faktors. Darba apjoms ir 57 lpp., darbā ietverti 7 attēli, 10 tabulas un 2 pielikumi, izmantoti 58 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe issue of the quality of educational work is often studied and interpreted in different ways in the education community. The teacher is the practical promoter of this quality, so it is essential to develop teacher competences not only in the use of teaching methods, but also in strengthening teacher resilience. A resilient teacher is more likely to be skilled in managing stressful situations, classroom management and the learning process. Such a teacher has high socio-emotional competence and is self-effective. In the framework of this master’s thesis will examine the social emotional competences and self-efficacy qualities of the teachers involved in the 'Promoting Mental Health in Schools' programme will be examined and their development during the implementation of the programme, specifically looking at the impact of depth of self-reflection on the development of competences will be assessed. The aim of the master's thesis is to evaluate the relationship between the improvement of the socio-emotional competence of the teachers involved in the programme and the self-efficacy and to assess the role of self-reflection in their improvement. The study consists of three stages. The first stage is an analysis of the scientific literature in order to understand the role of teachers' social emotional competence and self-efficacy in their professional practice and to summarize the ways in which these competences can be improved, including through self-reflective practice. The second stage is the collection, processing and description of the process of implementation of the project "Promoting Mental Health in Schools". The third stage is the analysis of the results, discussion of the findings and a set of recommendations for the continuation of this study and for the future implementation of the programme in similar settings. The results of the study show that teachers' social emotional competence and self-efficacy are interrelated variables. On average, teachers' social emotional competence and self-efficacy have improved during the implementation of the 'Promoting Mental Health in Schools' programme, but self-reflection did not emerge as a significant influencing factor in this study. The thesis is 57 pages long, contains 7 figures, 10 tables and 2 annexes, uses 58 references.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectSociāli emocionālā kompetence
dc.subjectPašefektivitāte
dc.subjectPašrefleksija
dc.subjectSkolotāja darba kvalitāte.
dc.titleSkolotāju sociāli emocionālās kompetences un pašefektivitātes pilnveide programmas "Garīgās veselības veicināšana skolās" īstenošanā
dc.title.alternativeImproving Teachers’ Social Emotional Competence and Self-efficacy in the Implementation of the “Promoting Mental Health at Schools” Programme
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record