Show simple item record

dc.contributor.advisorOzola, Antra
dc.contributor.authorYang, Wenzhen
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-19T02:01:24Z
dc.date.available2022-12-19T02:01:24Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other91094
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61650
dc.description.abstractPrivātskološanas izplatība politikas veidotājiem rada grūtības. Ķīnas “Dubultās samazināšanas” politika paredz samazināt privātskološanu, lai atvieglotu slodzi skolēniem. Šī darba mērķis ir atrast galvenos cēloņus, kāpēc vecākiem ir trauksme par savu bērnu izglītību, meklējot saistību starp privātskološanu un vecāku satraukumu par bērnu izglītību. Pētījums ir balstīts uz literatūras izpēti un anketu, kurā piedalījās 656 vecāki, kuru bērni ir 1. līdz 12. klases skolēni Ķīnā. Rezultāti liecina, ka vecākiem jau bija raksturīga konkurences psiholoģija, un vecāku trauksme par bērnu izglītību vairāk veicina privātskološanas uzplaukumu, nevis privātskološana rada vecāku trauksmi par bērnu izglītību. Nav teikts, ka privātskološanas samazināšana samazinās slodzi skolēniem, jo vecāki jūtas bezspēcīgi mainīt konkurējošo izglītības vidi. Politikas veidotājiem tiek ieteikts meklēt citas metodes, lai mazinātu spiedienu uz skolēniem.
dc.description.abstractThe prevalence of private tutoring brings difficulties to policymakers. The Chinese “Double Reduction” policy intends to reduce private tutoring for easing the burden on students. This paper aims to find the main causes of parents’ educational anxiety, searching the relations between private tutoring and parents' educational anxiety. The study is based on literature research and a questionnaire of 656 parents whose children were largely k-12 students in China. The results show that competitive psychology already existed in parents, and parents' educational anxiety contributes more to the prosperity of private tutoring rather than private tutoring creating parents’ educational anxiety. It can be argued that reducing private tutoring could not certainly reduce the burden on students, because parents feel powerless to change the competitive environment. It is suggested that policymakers should find other measures to reduce students’ pressure.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectprivate tutoring
dc.subjectparents’ educational anxiety
dc.subject“Double Reduction” policy
dc.subjectburden on students
dc.subjectcompetitive environment
dc.titlePrivātskološana un vecāku satraukums par izglītību Ķīnas "dubultās samazināšanas" politikas kontekstā
dc.title.alternativePrivate Tutoring and Parents' Educational Anxiety Under Chinese "Double Reduction" Policy
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record