ERNESTA HEMINGVEJA PERSONĪBAS UN STĀSTA ‘’SIRMGALVIS UN JŪRA’’ IEPAZĪŠANA LITERATŪRAS STUNDĀS 12. KLASĒ
Author
Ošenberga, Elza
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba ‘’Ernesta Hemingveja personības un stāsta ‘’Sirmgalvis un jūra’’ iepazīšana literatūras stundās 12. klasē’’ mērķis ir izstrādāt metodiskās sistēmas variantu sekmīgai Ernesta Hemingveja personības un stāsta ‘’Sirmgalvis un jūra’’ iepazīšanai literatūras stundās 12. klasē. Izmantojot pedagoģiskās un metodiskās literatūras analīzi, izstrādāta teorētiskā bāze, kas nepieciešama mācību satura apguvei. Tā aprakstīta 1., 2. un 3. nodaļā. Veicot skolēnu anketēšanu un pedagoģisko novērošanu, iegūta informācija par 12. klases skolēnu lasīšanas paradumiem un psiholoģisko raksturojumu, kas aprakstīta 4. nodaļā. Piektajā nodaļā raksturota izmēģinājumdarbība un tās rezultātu analīze. Pētījumā secināts, ka diplomdarba mērķis ir sasniegts, skolēni sekmīgi iepazina Ernesta Hemingveja personību un stāstu ‘’Sirmgalvis un jūra’’, guva noderīgas atziņas, izprata stāsta vēstījumu, saskatīja darbā eksistenciālisma pazīmes. Pielikumā apkopoti izveidotie mācību materiāli, darba lapu paraugi, skolēniem uzdoto darbu apraksti, skolēnu darbi u. c. Diplomdarbā izstrādātais materiāls rekomendējams studentiem, latviešu valodas un literatūras skolotājiem. The aim of the diploma work Ernest Hemingway’s introduction of the personality and the story ‘’The Old Man and the Sea’’ in the literature class 12 is to develop a methodical system for the successful introduction of the personality and the story ‘’The Old Man and the Sea’’ by Ernest Hemingway in the literature class 12. Based on the analysis of pedagogical and methodological literature, a theoretical basis necessary for the acquisition of learning content has been developed. It is described in Chapters 1, 2, and 3. Student questionnaires and pedagogical observation provided information about grade 12 students reading habits and psychological characteristics, which are described in Chapter four. Chapter five describes the experimental activities and the analysis of their results. The study concluded that the purpose of the diplomacy was achieved, students successfully learned Ernest Hemingway's personality and became familiar with the story ‘’The Old Man and the Sea’’, learned useful lessons, understood the narrative message, and saw signs of existentialism at work. The appendix contains a summary of the lesson materials developed, sample worksheets, descriptions of the tasks assigned to students, student work, etc. The material developed as part of the diploma is recommended for students, and teachers of Latvian language and literature.