dc.contributor.advisor | Selcuk, Hasan | |
dc.contributor.author | Arreyko Obifang, Calven | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2022-12-19T02:01:26Z | |
dc.date.available | 2022-12-19T02:01:26Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | 91105 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61658 | |
dc.description.abstract | Vidusskolu modernizācija piedāvā inovatīvus instrumentus mācību un mācīšanās procesu pārstrukturēšanai, sagatavojot skolēnus 21. gadsimta prasmēm. Tomēr nav pietiekamu pētījumu par to, kā izglītības modernizācija iederas dažādās Kamerūnas vidusskolu kultūrās un kā skolotāji un skolu vadītāji vidusskolās ar atšķirīgu pedagoģisko kompetenci un mācību pieredzi spēj darboties dažādās tīkla mācību vidēs. Šajā maģistra darbā aplūkotas skolotāju un administratoru perspektīvas par to, kā modernizēt vidējo izglītību, pamatojoties uz Kamerūnas vidusskolās veikto pētījumu. Pētījums tika veikts, izmantojot jaukto metožu pieeju, sajaucot kvantitatīvos un kvalitatīvos datus, kombinējot atvērtā un slēgtā tipa jautājumus. Datu vākšanai tika izmantota anketa. Kvantitatīvie dati tika analizēti, izmantojot aprakstošo statistiku ar MS excel un IBM SPSS 25.0 palīdzību. T-tests tika izmantots, lai noteiktu, vai ir kādas būtiskas atšķirības uztverē. Pētījuma rezultāti atklāja, ka IKT izmantošanas līmenis Kamerūnas vidusskolās bija zems, jo; tehniskā un pedagoģiskā atbalsta trūkums skolotājiem, ierobežota pieejamība IKT rīkiem, slikts interneta pieslēgums un ierobežota elektroapgāde. Rezultāti arī parādīja respondentu vēlmi piedalīties mācību satura izstrādes procesā. T-testa rezultāti parādīja, ka nav būtiskas atšķirības starp respondentu statūtiem un priekšstatiem par IKT rīku ieviešanu, izaicinājumiem un izmantošanu mācībās un mācībās klasē, kā arī mācību un vērtēšanas metodēm | |
dc.description.abstract | Modernization of secondary schools offers innovative tools for restructuring teaching and learning processes in preparing students for the 21st century skills. However, there are no sufficient research studies concerning how education modernization fit in different secondary school cultures in Cameroon, and how teachers and school leaders in secondary schools with varying pedagogical expertise and learning experiences are able to function with various network learning environments. This master‟s thesis discusses teachers‟ and administrators‟ perspectives on how to modernize secondary education on the basis of a research study conducted in Cameroon secondary schools. The study was conducted using a mixed methods approach mixing quantitative and qualitative data through a combination of open- and close-ended questions. Questionnaire was used for data collection. Quantitative data was analyze using descriptive statistics with the help of MS excel and IBM SPSS 25.0. The t-test was used to establish if there was any significant difference in perceptions. The findings of the study revealed that the level of ICT usage in secondary schools in Cameroon was low due to; lack of technical and pedagogical support for teachers, limited accessibility to ICT tools, poor internet connection, and limited power supply. The results also showed respondents‟ willingness to participate in curriculum development process. The results of t-test showed that the was no significant difference between respondents‟ statutes and perceptions of the implementation, challenges, and use of ICT tools in teaching and learning in classroom as well as the teaching and assessment methods | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | Modernization | |
dc.subject | Secondary school in Cameroon | |
dc.subject | Curriculum reform | |
dc.subject | Assessment | |
dc.subject | Education system | |
dc.title | Izglītības sistēmu modernizācija efektīvai mācīšanai un vielas apguvei Kamerūnas vispārejā vidējā izglītībā | |
dc.title.alternative | Modernization of the Educational System for Effective Teaching and Learning: Case Study: Cameroon’s Secondary Education | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |