Skolas un vecāku sadarbība vecāku veselībpratības veidošanās procesā
Author
Kravale, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ķestere, Iveta
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba „Skolas un vecāku sadarbība vecāku veselībpratības veidošanās procesā” mērķis ir atklāt skolas un vecāku sadarbības iespējas vecāku veselībpratības veidošanās procesā skolas vidē. Mērķa sasniegšanai veikts pētījums, analizējot teorētiskās nostādnes par veselībpratību, skolas un vecāku sadarbību un skolas iespējām pilnveidot vecāku veselībpratību. Empīriskajā pētījumā, balstoties uz fokusgrupu diskusijām un intervijām, analizēts veselībpratības fenomens, apzināta veselībpratības terminoloģijas problemātika un konstatēta nepieciešamība pēc sistēmiskas sadarbības veselībpratības izpratnes veidošanās procesā skolas vidē. Pētījuma rezultāti uzrāda neviennozīmīgas veselībpratības izpratnes vecāku, skolotāju un skolas vadītāju vidū, apstiprinot pieņēmumu, ka veselībpratība skolas vidē ir veidošanās procesā un nepieciešama sistēmiska sadarbība veselībpratības veicināšanā, kā arī skaidri definēta veselībpratības terminoloģija. Atslēgvārdi: izglītības vide, veselībpratība, vecāku veselībpratība, skolas un vecāku sadarbība, fokusgrupu diskusijas, vairāku gadījuma analīze The aim of the Master's thesis "Cooperation between school and parents in the process of developing parental health literacy" is to explore the possibilities of school-parent cooperation in the process of parental health literacy development in an school environment. To achieve this goal, the research analyses theoretical approaches to health literacy, school-parent cooperation and the school's capacity to improve parents' health literacy. The empirical study, based on focus group discussions and interviews, analyses the phenomenon of health literacy, identifies the problematics of health literacy terminology and identifies the need for systemic collaboration in the process of developing health literacy awareness in educational settings. The results of the study show mixed perceptions of health literacy among parents, teachers and school leaders, supporting the assumption that health literacy in school is a developing process and requires systemic cooperation to promote health literacy and a clearly defined terminology for health literacy. Key words: education, health literacy, parent health literacy, parent and school collaboration, focus group discussion, multiple case-studies