Arduino kā instruments dizaina un tehnoloģiju apguvei 8. klasē
Author
Altuhovs, Stefans
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kampmane, Kristīne
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba autors: Stehans Altuhovs. Diplomdarba nosaukums: Arduino kā instruments priekšmeta “Dizains un tehnoloģijas” apguvei 8. klasē Diplomdarba mērķis ir izpētīt mikrokontroliera Arduino apguves un izmantošanas iespējas mācību priekšmetā “Dizains un tehnoloģijas” 8. klases skolēniem. Darba teorētiskajā daļā tika atspoguļota esošā situācija ar mācību priekšmetam “Dizains un tehnoloģijas” pieejamo instrumentu klāstu, detalizēta šo instrumentu klasifikācija un dots instrumentu raksturojums. Darba teorētiskajā daļā tika pētīta Arduino pielietošanas prakse vispārizglītojošo mērķu sasniegšanai dažādās valstīs, piemēram, ASV, Lielbritānija, Vācija, u.c., kā tas minēts dažādos pētījumos. Darba praktiskajā daļā tika izstrādāts tematiskais plāns mācību satura apgūšanai priekšmetā “Dizains un tehnoloģijas” 8. klasē ar minēto Arduino mikrokontrolieri, tika analizēti iegūtie rezultāti un veikta tematiskā plāna aprobācija. Darbā atspoguļoti aptaujas rezultāti, kurā tika aptaujāti mācību priekšmeta “Dizains un tehnoloģijas” skolotāji 8. – 9.klasēm par darba instrumentu pieejamību “Dizaina un tehnoloģiju” stundās, kā arī par Ardunio pielietojamību vispārizglītojošā procesā. Diplomdarbā ir 72 lpp, 21 attēli, 17 tabulas un 7 pielikumi. Atslēgvārdi: dizains un tehnoloģijas, instrumenti mācību stundā, Arduino, “gudrā siltumnīca”. Diploma Thesis author: Stehans Altuhovs. Project name: Arduino as a Tool for Studying the Design and Technology in Grade 8 The aim of the diploma thesis is to investigate the possibilities of learning and using the microcontroller Arduino in the subject "Design and technologies" for 8th grade students. The theoretical part of the work reflected the current situation with the range of tools available for the subject "Design and technologies", detailed classification of these tools and a description of the tools. In the theoretical part of the work, the practice of using Arduino to achieve general educational goals in various countries, such as the USA, Great Britain, Germany, etc., as mentioned in various researches. In the practical part of the work, a thematic plan was developed for learning the curriculum in the subject "Design and technologies" in the 8th grade with the mentioned Arduino microcontroller, the obtained results were analyzed and the thematic plan was approved. The work reflects the results of a survey in which the teachers of the subject "Design and Technology" for the 8th - 9th grades were surveyed about the availability of work tools in the "Design and Technology" lessons, as well as about the applicability of Arduino in the general educational process. The thesis has 72 pages, 21 images, 17 tables and 7 appendices. Keywords: design and technology, tools in the classroom, Arduino, "smart greenhouse".