SKOLĒNU JAUNRADES VEICINĀŠANA KURSĀ “LITERATŪRA I”
Author
Ādmine, Daniela Paula
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Skolēnu jaunrades veicināšana kursā “Literatūra I” mērķis ir izveidot tematisko plānojumu jaunrades spēju attīstīšanai tematā “Jaunrades spēju attīstīšana dzejas un literārās esejas apguvē” un pārbaudīt to praksē. Diplomdarbu veido ievads un sešas nodaļas ar apakšnodaļām un pielikumi. Pirmā nodaļa veltīta literatūras priekšmeta specifikai. Otrajā nodaļā sniegts ieskats jaunrades un radošuma jēdzienu izpratne literatūras stundu kontekstā. Trešajā nodaļā renesanses laika ideju interpretācija citu laikmetu literatūrā, iepazīstot Mišela de Monteņa un Zentas Mauriņas esejas. Ceturtajā nodaļā autore apraksta sagatavošanos darbam 10. klasē. Piektajā nodaļā analizēts un izvērtēts diplomandes veikums, bet sestajā nodaļā izdarīti secinājumi. Pielikumos sniegts ieskats skolēnu darbos un diplomandes izstrādātajos vērtēšanas kritērijos. Izstrādātais metodiskais variants pārbaudīts pedagoģiskās izmēģinājumdarbības laikā. Diplomdarbs iesakāms studentiem un literatūras skolotājiem kā viens no metodiskajiem variantiem. The aim of the diploma thesis "Encouraging students' creativity in the course "Literature I" is to create a thematic plan for developing creative abilities in the topic "Developing creative abilities in the study of poetry and literary essays" and to test it in practice. The thesis consists of an introduction and six chapters with subsections and appendices. The first chapter is devoted to the specifics of the subject of literature. The second chapter provides an insight into the understanding of the concepts of creativity and creativity in the context of literature lessons. In the third chapter, the interpretation of the ideas of the Renaissance in the literature of other eras, by getting to know the essays of Michel de Montaigne and Zenta Maurina. In the fourth chapter, the author describes preparation for work in the 10th grade. The fifth chapter analyses and evaluates the performance of the graduate student, while the sixth chapter draws conclusions. The appendices provide an insight into the students' works and the evaluation criteria developed by the diploma students. The developed methodological option was tested during the pedagogical trial. The thesis is recommended for students and literature teachers as one of the methodological options.