Show simple item record

dc.contributor.advisorVulāne, Anna
dc.contributor.authorMegi, Guna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-19T02:01:27Z
dc.date.available2022-12-19T02:01:27Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other91117
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61664
dc.description.abstractDiplomdarbā 10. klases skolēnu tekstveides prasmju attīstīšana latviešu valodas stundās: argumentētās esejas izstrāde izvīrzīts mērķis ir pārbaudīt darba autores izstrādātā lingvodidaktiskā materiāla piemērotību 10. klases skolēnu argumentētās esejas rakstīšanas prasmju attīstīšanai, aprobējot to latviešu valodas mācību stundās. Vērojumi, Valsts izglītības un satura centra eksāmenu rezultātu analīze, skolotāju paustās atziņas liecina, ka skolēnu tekstveides prasme, rakstot dažādus tekstus, tai skaitā arī argumentēto eseju, nav pietiekami attīstīta, tāpēc tam būtu jāpievērš īpaša uzmanība, kas arī nosaka temata aktualitāti. Diplomdarba trijās nodaļās iekļauts ieskats teorētiskajās atziņās, kas ir aktuālas un būtiskas, pētāmās problēmas aspektā, didaktiskā materiāla izstrāde un aprobācija, raksturota pedagoģiskā izmēģinājumdarbība un analizēt iegūtie rezultāti. Tā kā, analizējot skolēnu nobeiguma darbus, tika secināts, ka skolēni kopumā ir izpratuši, kas ir argumentētā eseja un kā tā rakstāma un ir pilnveidota skolēnu prasme argumentēt un pamatojumā izmantot faktus, ir pamats uzskatīt, ka pētījuma mērķis ir sasniegts un uzdevumi paveikti. Pielikumā apkopoti didaktiskajā materiālā ietverto darba lapu paraugi, mācību stundu konspekti un skolēnu darbi.
dc.description.abstractThe aim of the diploma thesis, developing the writing skills of 10th grade students in Latvian language classes: development of an argumentative essay, the stated goal is to check the suitability of the language didactic material developed by the author of the work for the development of the argumentative essay writing skills of 10th grade students, by testing it in Latvian language lessons. Observations, analysis of exam results of the State Education and Content Center, teachers' statements show that students' writing skills when writing various texts, including an argumentative essay, are not sufficiently developed, so special attention should be paid to it, which also determines the topicality of the topic. The three chapters of the thesis include an insight into the theoretical findings that are current and relevant in terms of the researched problem, the development and approval of the didactic material, the pedagogical trial activity is characterized and the obtained results are analyzed. Since, when analyzing the students' final works, it was concluded that the students generally understood what an argumentative essay is and how to write it, and the students' ability to argue and use facts as justification has been improved, there is a reason to believe that the goal of the research has been achieved and the tasks completed. The appendix contains sample worksheets, lesson outlines and students' works included in the didactic material.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectteksktveide
dc.subjecttekstpratība
dc.subjectteksts
dc.subjectargumentētā eseja
dc.subjecttēze
dc.title10. KLASES SKOLĒNU TEKSTVEIDES PRASMJU ATTĪSTĪŠANA LATVIEŠU VALODAS STUNDĀS: ARGUMENTĒTĀS ESEJAS IZSTRĀDE
dc.title.alternativeDeveloping the writing skills of 10th grade students in Latvian language classes: development of an argumentative essay
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record