• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālpedagoģiskā darbība 5.-7. klašu skolēnu iecietības veicināšanā klasē

Thumbnail
View/Open
299-91155-Lejina_Linda_ll18093.pdf (2.072Mb)
Author
Lejiņa, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
Par Lindas Lejiņas diplomdarba tēmu tika izvēlēta “Sociālpedagoģiskā darbība 5.-7. klašu skolēnu iecietības veicināšanā klasē”. Pētījuma mērķis ir raksturot iecietību, skolēnu atšķirības, neiecietības veidus un izpausmes 5.-7. klasēs, kā arī izstrādāt un aprobēt sociālpedagoģisko programmu skolēnu iecietības veicināšanā. Teorētiskajā daļā ir analizēta iecietības būtība, aprakstītas skolēnu atšķirības, neiecietības veidi un to izpausmes. Praktiskā daļa sastāv no pētījuma par iecietību 5.-7. klasēs, kā arī tajā iekļauta sociālpedagoģiskās darbības programma un tās aprobācija 5.-7. klašu skolēnu iecietības veicināšanā klasē. Sociālpedagoģiskā programma tika izveidota, pamatojoties uz veikto pētījumu Rīgas “X” pamatskolā. Atslēgvārdi: iecietība, neiecietība, skolēnu atšķirības, sociālpedagoģiskā darbība.
 
The theme of the diploma paper of Linda Lejina is “Social pedagogical activity in grades 5-7 to increase tolerance of students in the class.” The aim of this research is to describe tolerance, students’ individual differences, types and manifestations of intolerance as well as to develop and approbate a socio-pedagogical programme promoting tolerance among students in grades 5-7. The theoretical part analyzes the nature of tolerance and describes individual differences of students. It also deals with various types and manifestations of intolerance. The practical part consists of a research on tolerance in grades 5-7. It includes a socio-pedagogical activity programme created in order to promote tolerance and its approbation results in grades 5-7. The socio-pedagogical programme was developed on the basis of the research conducted in Riga "X" elementary school. Key words: intolerance, socio-pedagogical activity, students’ differences, tolerance.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61679
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV