dc.contributor.advisor | Gavriļina, Margarita | |
dc.contributor.author | Pavlova, Viktorija | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2022-12-19T02:01:30Z | |
dc.date.available | 2022-12-19T02:01:30Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | 91181 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61686 | |
dc.description.abstract | Diplomdarba nosaukums: “Teksts kā didaktisks līdzeklis 2. klases mazākumtautību skolēnu redzesloka paplašināšanai dzimtās valodas stundās” Darba autore: Viktorija Pavlova Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed., prof. Margarita Gavriļina Darba mērķis: izpētīt tekstu didaktiskās iespējas 2. klases skolēnu izziņas redzesloka bagātināšanai krievu valodas stundās. Darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām ar apakšnodaļām, secinājumiem, izmantotās literatūras saraksta un pielikumiem. 1. nodaļā autore apkopo zinātnieku pieredzi par skolēnu izziņas redzesloku, to definīciju, sākumskolas skolēnu redzesloka attīstības posmiem un to īpatnībām. Kā arī apskata izziņas redzesloka lomu sākumskolas skolēna personības attīstībā. 2. nodaļā autore apkopo zinātnieku pieredzi par tekstu kā didaktisko vienību. Apraksta aktīvas metodes, kuras var izmantot mācību stundās, strādājot ar tekstiem. Darba 3. praktiskajā daļā autore veic skolēnu un skolotāju anketēšanu, ka arī testēšanu, lai noskaidrotu skolēnu izziņas redzesloka līmeni pirms un pēc sagatavota materiāla aprobācijas. Rezultātā autore apkopo iegūtus datus un izveido secinājumus - izmantojot tekstus un aktīvās metodes valodu stundās var paplašināt skolēnu redzesloku. Pētījuma rezultātā tika izveidoti secinājumi. Darba saturs: 58 lpp., 5 tabulas, 13 attēli, 4 pielikumi. Atslēgas vārdi: valodu mācību joma, izziņas interese, izziņas redzesloks, sākumskolās skolēni, teksts, aktīvās metodes. | |
dc.description.abstract | Title of the thesis: "The text as a didactic tool for broadening the horizons of 2nd grade minority students in their mother tongue lessons" Author of the work: Viktorija Pavlova Scientific supervisor: Dr. add., prof. Margarita Gavrilina The purpose of the work: to investigate the didactic possibilities of texts for enriching the cognitive horizons of 2nd grade students in Russian language classes. The work consists of an introduction, 3 chapters with subsections, conclusions, a list of used literature and appendices. In chapter 1, the author summarizes the experience of scientists on the cognitive horizons of students, their definition, the stages of development of the horizons of primary school students and their peculiarities. It also examines the role of the cognitive perspective in the personality development of a primary school student. In chapter 2, the author summarizes the experience of scientists about the text as a didactic unit. Describes active methods that can be used in lessons when working with texts. In the 3rd practical part of the work, the author conducts student and teacher questionnaires, as well as testing, to find out the level of students' cognitive horizons before and after approbation of the prepared material. As a result, the author collects the obtained data and draws conclusions - using texts and active methods in language lessons can broaden the horizons of students. As a result of the study, conclusions were drawn. Contents: 58 pages, 5 tables, 13 images, 4 appendices. Key words: language learning field, cognitive interest, cognitive horizon, primary school students, text, active methods. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | valodu mācību joma | |
dc.subject | izziņas interese | |
dc.subject | izziņas redzesloks | |
dc.subject | sākumskolās skolēni | |
dc.subject | teksts | |
dc.title | Teksts kā didaktisks līdzeklis 2. klases mazākumtautību skolēnu redzesloka paplašināšanai dzimtās valodas stundās | |
dc.title.alternative | Text as a didactic means to broaden the vision of the 2nd grade minority students in native language lessons | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |