Incorporation of Risk Management Best Practices Into the Sector of Education
Author
Mackeviča, Antoņina
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Risku vadība gūst arvien lielāku atzinību organizāciju vadībā. Neaizsargātība un riski izglītības nozarē ietekmē politikas veidotājus, izglītības pakalpojumu sniedzējus un izglītības saņēmējus. Vāja risku vadība palielina nepareizi saskaņotu prioritāšu, nekvalitatīvu pakalpojumu sniegšanas un finansiālu zaudējumu iespējamību. Risku vadība ir būtiska efektīvas izglītības vadības, kvalitatīvu izglītības pakalpojumu sniegšanas un taisnīgas finansējuma sadales izglītības jomā sastāvdaļa. Psihosociālo risku grupa ir viena no lielākajām risku grupām izglītības nozarē. Šī pētījuma mērķis ir izpētīt vispārpieņemto risku vadības praksi un rīkus, lai, ņemot vērā Latvijas izglītības nozares specifiku un vajadzības, izstrādātu ieteikumus risku vadības paraugprakses ietveršanai izglītības vadībā. Risk management is gaining acknowledgement in organisational management. Vulnerabilities and risks in the educational sector affect policy makers, education providers and education receivers. Weak risk management increases the likelihood of misaligned priorities, poor service delivery and financial losses. Risk management is crucial part of effective management of education, provision of qualitative educational services and fair distribution of financing in education. Psychosocial risk group is one of the largest risk groups for the sector of education. The aim of this research is to analyse common risk management practices and tools in order to draw recommendations on incorporation of the risk management best practices into the management of education taking into consideration the specifics and needs of the educational sector in Latvia.