Fiziska un emocionāla vardarbība pret bērnu pirmsskolas izglītības iestādēs
Author
Krastiņa, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats ir “Fiziska un emocionāla vardarbība pret bērnu pirmsskolas izglītības iestādēs”. Darba mērķis ir izpētīt, kāda ir pirmsskolas skolotāju un pirmsskolas skolotāju palīgu izpratne par vardarbību un tās novēršanas iespējām pirmsskolas izglītības iestādē (PII). Darbam izvirzītais jautājums: Kāda fiziskā un emocionālā vardarbība sastopama pret bērnu PII? Darba uzdevumi: 1.Analizēt literatūru par fizisko vardarbību, kādas sekas tā atstāj uz bērnu. 2.Analizēt literatūru par emocionālo vardarbību, kādas sekas tā atstāj uz bērnu. 3.Veikt pētījumu un izzināt PII pirmsskolas skolotāju un pirmsskolas skolotāju palīgu metodes, lai netiktu pielietota fiziska un emocionāla vardarbība pret bērnu PII. 4.Izstrādāt izpētē balstītus ieteikumus PII pirmsskolas skolotājiem un pirmsskolas skolotāju palīgiem, lai izskaustu jebkādu fiziku vai emocionālu vardarbību pret bērnu PII. The topic of the qualification work is "Physical and emotional violence against children in preschool educational institutions”. The aim of the work is is to investigate the understanding of preschool teachers and preschool teacher assistants about violence and the possibilities of its prevention in a preschool education institution (PII). The question raised for the work: What physical and emotional violence occurs against children in PII? Tasks: 1.To analyze the literature on physical violence, what consequences it has on the child. 2. To analyze the literature on emotional abuse, what consequences it has on the child. 3.Conduct research and find out the methods of preschool teachers and preschool teacher assistants in order to prevent physical and emotional violence against children in preschool. 4. Develop research-based recommendations for preschool teachers and preschool teacher assistants to eliminate any physical or emotional abuse of children in preschool.