• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

3-4 gadu vecu bērnu skaņu izrunas attīstības sekmēšana rotaļās

Thumbnail
View/Open
299-91354-Tiltina_Daiga_dt20013.pdf (1.355Mb)
Author
Tiltiņa, Daiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba nosaukums ir 3-4 gadu vecu bērnu skaņu izrunas attīstības sekmēšana rotaļās. Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt rotaļu lietošanu pedagoģiskajā procesā 3-4 gadu vecu bērnu skaņu izrunas sekmēšanai. Empīriskā pētījuma gaitā tika novērota 3-4 gadu vecu bērnu skaņu izruna un tās sekmēšana rotaļās. Pētījuma sākumā lielākas problēmas bija skaņas noteikšana vārdos un artikulācijas vingrinājumi. Bērniem padevās skaņu atdarināšana un kustību rotaļas. Pētījuma beigās bērnu skaņu noteikšana vārdu sākumā vai beigās uzlabojās, bet vēl joprojām bija saskatāmas problēmas. Darbs sastāv no 46. lapas, kurās aplūkojami 13 attēli, 3 tabula un ietverti bibliogrāfiskie avoti, 6 pielikumi. Atslēgvārdi – pirmsskola, skaņu izruna, valoda, rotaļa, pedagogs
 
The title of the qualification work :“Promoting the development of sound pronunciation of 3- 4-year-old children in play". The aim of the qualification work is theoretically to find out and practically check the use of games in the pedagogical process for promoting the pronunciation of sounds of 3-4 year old children. In the course of the empirical research, the pronunciation of sounds of 3-4-year-old children was observed and its promotion in games. At the beginning of the research, the biggest problems were identifying of the sound in words and articulation exercises. The children were good at imitating sounds and playing with movements. At the end of the research, children's identification of sounds at the beginning or end of words had improved, but problems were still evident. The work consists of 46 pages, containing 13 pictures, 3 tables and bibliographic sources and 6 appendices, Keywords - preschool, pronunciation of sounds, language, play, teacher
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62092
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV