3-4 gadu vecu bērnu skaņu izrunas attīstības sekmēšana rotaļās
Author
Tiltiņa, Daiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums ir 3-4 gadu vecu bērnu skaņu izrunas attīstības sekmēšana rotaļās. Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt rotaļu lietošanu pedagoģiskajā procesā 3-4 gadu vecu bērnu skaņu izrunas sekmēšanai. Empīriskā pētījuma gaitā tika novērota 3-4 gadu vecu bērnu skaņu izruna un tās sekmēšana rotaļās. Pētījuma sākumā lielākas problēmas bija skaņas noteikšana vārdos un artikulācijas vingrinājumi. Bērniem padevās skaņu atdarināšana un kustību rotaļas. Pētījuma beigās bērnu skaņu noteikšana vārdu sākumā vai beigās uzlabojās, bet vēl joprojām bija saskatāmas problēmas. Darbs sastāv no 46. lapas, kurās aplūkojami 13 attēli, 3 tabula un ietverti bibliogrāfiskie avoti, 6 pielikumi. Atslēgvārdi – pirmsskola, skaņu izruna, valoda, rotaļa, pedagogs The title of the qualification work :“Promoting the development of sound pronunciation of 3- 4-year-old children in play". The aim of the qualification work is theoretically to find out and practically check the use of games in the pedagogical process for promoting the pronunciation of sounds of 3-4 year old children. In the course of the empirical research, the pronunciation of sounds of 3-4-year-old children was observed and its promotion in games. At the beginning of the research, the biggest problems were identifying of the sound in words and articulation exercises. The children were good at imitating sounds and playing with movements. At the end of the research, children's identification of sounds at the beginning or end of words had improved, but problems were still evident. The work consists of 46 pages, containing 13 pictures, 3 tables and bibliographic sources and 6 appendices, Keywords - preschool, pronunciation of sounds, language, play, teacher