Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju veidošana pirmsskolā
Author
Laputa, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autora vārds, uzvārds: Laura Laputa Kvalifikācijas darba tēma: Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju veidošana pirmsskolā. Kvalifikācijas darba mērķis ir analizēt teorētisko literatūru par jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vecumposma īpatnībām, pašapkalpošanās prasmju veidošanās pamatnosacījumiem, praktiskā darbībā pētīt lomu rotaļu un vingrinājumu ietekmi uz šo prasmju attīstību. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Pirmajā daļā tika analizēta latviešu un ārzemju literatūra un citi avoti, tika aprakstītas vecumposma īpatnības, pašapkalpošanās prasmes un to veidošanas pamatnosacījumi, kā arī rotaļas ietekme uz prasmju veidošanos. Darba otrā daļa sastāv no pētījuma, kurā tika aptaujāti vecāki un pedagogi. Tika veikta bērnu novērošana, darbošanās 3 rotaļās un 4 vingrinājumos. Tika izstrādāti secinājumi un priekšlikumi. Darbs sastāv no 58 lpp, 3 Tabulām, 13 Attēliem, 33 Izmantotiem literatūras avotiem, un 4 pielikumiem. Atslēgas vārdi: jaunākais pirmsskolas vecums, pašapkalpošanās prasmes, rotaļa, vingrinājumi, ģērbšanās, zobu tīrīšana, mazgāšanās. Author of the work - name, surname : Laura Laputa Topic of qualification work: Self – care skills formation for children of the youngest pre – school age. The purpose of the qualification work is to analyze the theoretical literature on the peculiarities about children of the youngest preschool age, the basic conditions for the formation of self-care skills, to study in practical activities the influence of roleplaying and exercises on the development of these skills. The work consists of two parts – theoretical and empirical. In the first part, Latvian and foreign literature and other sources were analyzed, the peculiarities of age group, self-care skills and the basic conditions for their formation were described, as well as the influence of play on the skills formation. The second part of the work consists of a research in which parents and teachers were surveyed. Children's observation was carried out, working in 3 games and 4 exercises. Conclusions and proposals were drawn up. The work consists of 58 Pages, 3 Tables, 13 Images, 33 Used literary sources, and 4 Attachments. Keywords: youngest preschool age, self-care skills, play, exercise, dressing, brushing teeth, washing.